به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
چهارخطه کردن جاده ۱۷ کیلومتری «دهدشت _چرام» بعد از گذشت ۷ سال از آغاز عملیات اجرایی نیمه تمام رها شده است.

به گزارش خبردنا، بی‌توجهی مسئولان و متولیان امر به ایمن سازی ورودی دهدشت حدفاصل روستای دم مهد تا شهر دهدشت سبب شده تا کم کم عنوان «جاده مرگ» برای آن به یادگار بماند.

جاده‌ای به طول 17 کیلومتر دو شهرستان چرام و کهگیلویه را به هم وصل می کند که با توجه به نا ایمن بودن و افزایش تصادفات در این جاده، عملیات 4 خطه کردن و بهسازی 14 کیلومتر از این محور از دو سمت ورودی چرام به دهدشت و ورودی دهدشت به چرام از سال 93 آغاز شده است.

مسئولان هدف از اجرای طرح 4 خطه کردن مسیر دهدشت به چرام را کاهش ترافیک و حوادث جاده‌ای در این محور، سهولت تردد میان دو شهرستان و اتصال محور باباکلان - چرام به جاده اصفهان اعلام کردند اما متاسفانه طولانی شدن زمان احداث این اتوبان و نیمه کاره رها کردن آن از یک طرف و رعایت نکردن نکات و اصول ایمنی در قسمت هایی از این مسیر که عملیات اجرایی آن پایان یافته موجب شده که روزانه شاهد تصادف خسارتی، جرحی و منجر به فوت در این مسیر شویم به طوری که کم کم عنوان «جاده مرگ» برای آن به یادگار بماند.

بنا به گفته اهالی در دو ماه اخیر 4 نفر در این جاده جان خود را از دست دادند و مهمترین خواسته مردم از مسئولان استانی بویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شورای برنامه ریزی شهرستان تعیین تکلیف این پروژه است.

وضعیت نامناسب ایمنی این جاده طوری است که متاسفانه ظرف 72 ساعت گذشته سه تصادف جرحی در این مسیر اتفاق افتاده که در این تصادفات 10 نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند و به گفته اهالی روزانه تصادفات خسارتی و جرحی در این مسیر اتفاق می افتد.

سعید بخشوده یکی از اهالی روستای سمغان واقع در مسیر دهدشت – چرام در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه ایمن نبودن و نیمه کاره بودن این جاده تا کنون جان تعداد زیادی از مردم را گرفته اما تا کنون اقدام مناسبی برای در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: این مسیر خط‌کشی مناسبی ندارد و شب‌ها هنگام عبور وسایل نقلیه مسیر عبور به طور کامل مشخص نیست و چون در این اتوبان به طور کامل جداکننده(نیوجرسی) نیز نصب نشده بیشتر مواقع در شب ها چون سرعت ماشین ها زیاد است از مسیر خود خارج و به مسیر ماشین مقابل وارد می شوند که همین امر موجب تصادفات شدید و منجر به مرگ می شود.

احمدی یکی دیگر از ساکنان این منطقه با بیان اینکه این مسیر روشنایی مناسبی ندارد افزود: نبود شانه کنار جاده و نداشتن علائم هشدار دهنده نزدیک مناطق مسکونی با وجود روستاهای فروانی که در طول این مسیر قرار دارد موجب تصادفات زیادی در این جاده می شود که باید مسئولان در این خصوص چاره اندیشی کنند.

دستاران یکی دیگر از ساکنان این منطقه ضمن گلایه شدید از مسئولان اداره‌کل راهداری نسبت به عدم ایمن سازی این مسیر گفت: حدود یک ماه پیش با نظر کارشناسی پلیس راه شهرستان در یکی از تصادفات منجر به مرگ در این مسیر اداره راهداری و حمل و نقل و مسئولان آن نسبت به پرداخت بخشی از دیه محکوم شدند که پس از آن مسئولان این اداره به صورت محدود در ابتدا و انتهای روستای سمغان اقدام به نصب چراغ کردند، هر چند این کار کافی نیست اما به طور قطع اگر کارشناسان تصادفات به طور جد مسئولان و دستگاه های مربوطه که وظیفه ایمنی در بحث راه ها را دارند مجبور به پرداخت خسارت نمایند می تواند مسئولان را در بحث انجام وظایف ذاتی که بر عهده دارند مصم تر نماید.

رئیس پلیس راه شهرستان کهگیلویه اما می‌گوید: مسیر دهدشت چرام حدفاصل شهر دهدشت تا روستای دم مهد از نقاط حادثه خیر شهرستان است

سرهنگ عابدی با بیان اینکه بیشتر تصادفات در ورودی‌های شهر دهدشت اتفاق می‌افتد و نیاز است که برای ایمن سازی بیشتر طول مسیر به طور کامل جداکننده (نیوجرسی) و خط کشی مناسب انجام و همچنین تابلوها و علائم هشدار دهنده در مسیر نصب شود، افزود: تقاطع دم مهد احتیاج به ایمن سازی دارد، تمام مواردی که باید برای ایمنی بیشتر این مسیر رعایت شود به دستگاه های مربوطه ارسال کردیم و تا ایمن سازی کامل پیگیر آن از مبادی قانونی هستیم.

از این مسیر 14 کیلومتری علمیات اجرایی 4 خطه کردن حدود 8 کیلومتر آن پایان یافته و مابقی توسط دو پیمانکار در دست اجراست که بنا به گفته مسئولان به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت فیزیکی آنها روند کندی دارد./ تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: