به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۴۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
 روستای تنگ آب‌شور بویراحمد از ابتدایی ترین خدمات شامل جاده مناسب، شبکه آب شرب، آنتن دهی تلفن همراه و ... محروم است.

به گزارش خبردنا، روستای "آب‌شور" از توابع بخش سپیدار بویراحمد با 25 خانوار و جمعیتی بالغ بر 100 نفر در 50 کیلومتری از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌ است. این روستا و چندین مناطق عشایری در منطقه سپیدار در موارد نظیر راه ارتباطی مناسب دارای مشکلات فراوانی هستند.

"جلال‌فر" از اهالی روستای تنگ آب‌شور سپیدار اظهار داشت: این روستا با گذشت چندین سال از انقلاب همچنان از نظر خدماتی همچون راه ارتباطی مناسب و پوشش تلفن همراه در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد.

وی افزود: رودخانه‌ای در کنار این روستا عبور می‌کند اما متأسفانه به دلیل شور بودن قابل استفاده در مصارف شرب نبوده و در بخش کشاورزی محصولاتی نظیر تنباکو و یونجه می‌توان با این آب کشت نمود.

وی خاطرنشان کرد: اگر از منابع ذخیره سازی آب در بارش‌های فصلی توجه شود و با ایجاد آب انبارها بتوانیم حجم عظیم بارش را کنترل کنیم، می‌توان شاهد رونق کشاورزی در این منطقه بود.

زهرایی از دیگر اهالی این منطقه گفت: هرگاه نام از محرومیت به میان می‌آید، مسئولان نام زیلایی را در این استان به زبان می‌آورند این در حالی است که منطقه تنگ آب‌شور به مراتب در وضعیت بدتری به سر می‌برد.

وی افزود: نزدیک به 20 خانوار در منطقه بالادست روستای تنگ آب‌شور ساکن هستند که کد روستایی آن اخذ شده، اما متأسفانه از نعمت برق محروم هستند.

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیاری به مردم ارائه شده‌ و قیاس خدمات در ادوار مختلف کار درستی نیست اما گریزی از توجه به کمبودها و محدودیت‌ها نیست.

وی افزود: این مردم ولی نعمت انقلاب هستند و مردمانی که در این روستا زندگی می‌کنند دارای نخبه‌هایی هستند که در حال حاضر به ارائه خدمت در نظام جمهوری اسلامی مشغول‌اند.

روشنفکر خاطرنشان کرد: در گذشته با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید حجم کارهای صورت گرفته در مناطق محروم بیش از آن چیزی بود که در امروز شاهد هستیم.

این نماینده مجلس افزود: با همه خدمات ارائه شده در نظام جمهوری اسلامی نباید در فاصله چند کیلومتری از مرکز یک شهرستان فقر امکانات حس شود، سعی شود برای رفع احتیاجات و نیازهای مردم کار کارشناسی انجام شود و مدیران سعی کنند به مردم وعده‌های غیر کارشناسی و غیر قابل تحقق ندهند.

وی از فرماندار و مسئولان حاضر در نشست ضمن تاکید بر کار کارشناسی بیان کرد: حل مشکل جاده روستایی روستای آب‌شور و برق در مناطق روستایی و عشایری منطقه مورد توجه قرار بگیرد.

روشنفکر گفت: مطابق قانون روستاهای بالای 20 خانوار مستحق دریافت خدمات عمومی نظیر آب، برق، گاز، جاده استاندار و ... هستند.

وی خواستار مطالعه ظرفیت‌های مناطق مختلف روستایی شد و افزود: شناسایی ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی جهت شکوفا کردن این پتانسیل‌ها می‌تواند به رونق و توسعه مناطق و مهاجرت معکوس از شهر به روستا کمک شایانی کند.

الله کرم جانی پور معاون راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در اعتبارات سال جاری پیگیری انجام شده و مبلغ 800 میلیون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده و در تلاش هستیم که از محل اعتبارات مناطق محروم نیز یک میلیارد و 400 میلیون تومان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: پروژه راه روستایی تنگ آب‌شور در آینده نزدیک به مناقصه خواهد رفت و بالغ بر سه کیلومتر از مسیر 14 کیلومتری منطقه آسفالت خواهد شد.

جانی پور گفت: شش و نیم کیلومتر از مسیر روستای تنگ آب‌شور نیاز به مطالعات کارشناسی و اختصاص اعتبار لازم است.

مناطق محروم , مناطق محروم , مناطق محروم , مناطق محروم ,

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: