به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۴۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به هزار نفر خبرداد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته سه هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبردنا، پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 222 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 96 بیمار کرونایی قطعی بوده و 12 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 78 هزار و 590 نفر بهبود یافته گزارش شده ناست.

یزدان پناه گفت: امروز 594 نمونه پی سی آر از آزمایشگاه های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت دریافت شد که حدود ٣٢ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و چرام( ٦٥ درصد موارد مثبت) می باشند. همچنین از 56 نمونه رپید تست انجام شده 11 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های لنده و کهگیلویه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: همه شهروندان در قبال اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و موازین بهداشتی مسئول هستند و باید به سایر اشخاصی که نسبت به این موارد بی‌توجه هستند تذکر و هشدار بدهند و در صورت عدم رعایت، ناگزیر دوباره به وضعیت قرمز باز خواهیم گشت که در آن شرایط دوباره با تشدید محدودیت ها و تعطیلی صنوف و سایر فعالیت ها مواجه خواهیم شد.همچنین لازم است که همه شهروندان در اولین فرصت واکسیناسیون خود و خانواده خود را تکمیل کنند تا در موج های بعدی دچار فرم شدید بیماری و مرگ و میر نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: