به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۴۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

خبردنا/ یک فعال رسانه ای درباره جلسه اخیر خود با رییس جمهور گفت: در این جلسه صحبت ها انتقادی و تند بود و ایشان با سعه صدر گوش می دادند درحالیکه وقتی من خودم را به جای ایشان می گذاشتم، فکر می کردم اینجا عصبانی می شوم ولی ایشان مدارا می کرد و می نوشت و اگر ابهامی داشت سوال می پرسید و سعی می کرد به عنوان میزبان شش دانگ حواسش باشد که اگر کسی حرفی می زند و انتقادی می کند، چه می گوید.

«احسان مازندرانی»، فعال رسانه ای، در تحلیل دیدار اخیر اصلاح طلبان و فعالان رسانه ای با رییس جمهور اظهار کرد: برخلاف آنچه که تصور می شود و یک بازنمایی ذهنی در ذهن عده ای از فعالان و کُنشگران جامعه در سال 96 ایجاد شده بود، روش و منش آیت الله رییسی در تعامل با جناح های سیاسی مبتنی بر خرد جمعی است. یعنی آقای رییسی با اینکه به لحاظ تقسیم بندی سیاسی به هیچ عنوان شخصیتی اصلاح طلب تعریف نمی شود اما به همان نسبت علاقمند است که ارتباط خوب و موثری با جریان اصلاح طلب داشته باشد چون ایشان در جلسات متعددی که دارند عنوان می کنند، انگیزه من از برگزاری جلسات در کسوت رییس جمهور این است که صدای جناح های مختلف، نگاه ها و سلیقه های مختلف را بشنوم و در جریان باشم. اینکه تنها از یک گروه به من مشورت بدهند درست نیست و اینطور نمی شود کشورداری کرد و این اصل سخنی بود که در ابتدای آن جلسه گفتند.

او افزود: برگزاری این جلسات برخلاف آنچه که در سال های 1392 تا 1400 تصور می‌شد اتفاق نیفتاد و یا کم بود و به هر دلیلی، دیدار با رییس جمهور میسر نمی شد.

مازندرانی تصریح کرد: در این دوره و پیش از انتخابات برای تشکر از حمایت آیت الله رییسی از اهالی فرهنگ و رسانه، کُنشگران و مساعدت هایی که در برخی از پرونده ها داشتند به خدمت ایشان رسیدیم و گفتیم، اگر شما رییس جمهور بشوید ما دیگر شما را نمی بینیم ولی ایشان قول دادند که اگر رییس جمهور شدند در اولین فرصتی که پیش آمد دیدار داشته باشیم و کمتر از سه ماه یعنی در 60 روزگی دولت، ایشان وقتی را تعیین کردند و وقت مبسوطی گذاشتند و از ساعت 7 تا 10 شب با ایشان صحبت کردیم.

این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: در این جلسه صحبت ها انتقادی و تند بود و ایشان با سعه صدر گوش می دادند درحالیکه وقتی من خودم را به جای ایشان می گذاشتم، فکر می کردم اینجا عصبانی می شوم ولی ایشان مدارا می کرد و می نوشت و اگر ابهامی داشت سوال می پرسید و سعی می کرد به عنوان میزبان شش دانگ حواسش باشد که اگر کسی حرفی می زند و انتقادی می کند، چه می گوید. در مورد استانداران نظامی صحبت شد و همچنین در مورد رابطه با غرب که ایشان پاسخ داد ما نمی خواهیم ارتباطمان با هیچ کشوری قطع باشد مگر با رژیم صهیونیستی و با دشمنانمان که نمی‌توانیم با آنها ارتباط داشته باشیم.

او تاکید کرد: اگر شناخت از آقای رییسی درست باشد ایشان به شدت اهل مدارا در روش و منش هستند و دوستدار تعامل هستند و می خواهند، صداهای مختلف را بشنوند و من مطمئن هستم با همه سختی هایی که اداره کشور دارد و رییس جمهور از بامداد تا شامگاه گرفتار حل و فصل این مشکلات است، اما بعید نیست دیدار با رییس جمهور و این روال ادامه پیدا کند چون آقای ریسی همیشه همینطور بودند/برنا

نام:
ایمیل:
* نظر: