به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۴۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

خبردنا/ شیر و تخم مرغ دو ماده سرشار از انرژی و پروتئین است و به عنوان منابع اصلی تأمین کننده پروتئین برای بدنساز‌ها به شمار می‌آیند.

به گزارش خبردنا؛ از دوران کودکی ما در مورد فواید تخم مرغ و شیر می‌شنویم اما آیا تا به حال به خوردن این دو با هم یا اینکه ارزش غذایی هر دو با ورود به بدن شما چگونه خواهد بود، فکر کرده اید؟

تخم مرغ از یک پوسته محافظ، سفیده و زرده تشکیل شده است و یکی از مواد مغذی است که فرد به عنوان یک غذای متعادل به آن تکیه می‌کند؛ به گونه‌ای که در نقاط مختلف جهان به مقدار زیاد مصرف می‌شود. مواد تشکیل دهنده در تهیه شیرینی‌ها و غذا‌های مختلف به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار مهم برای بدن است. از جمله این عناصر می‌توان به مواد معدنی، پروتئین‌ها و ترکیباتی اشاره کرد که از ساختار و ترکیب بدن حمایت می‌کنند، بنابراین مادران مشتاق هستند که به فرزندان خود تخم مرغ بدهند، زیرا از سلامت بدن حمایت و حافظه را تقویت می‌کند.

شیر: شیر یک عنصر کلیدی در راه بهبود تغذیه و امنیت غذایی محسوب می‌شود و به دلیل استفاده‌های متعدد، محبوب‌ترین محصول در بین مصرف کنندگان است. از شیر برای تهیه لبنیات هم‌چون خامه، کره، ماست، پنیر، کشک، شیر خشک و بسیاری فراورده‌های دیگر استفاده می‌شود.

فواید مصرف تخم مرغ با شیر

- با تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، پروتئین و کلسیم بدن را تامین می‌کند.

- حاوی مواد مغذی لازم برای سلامت و ایمنی بدن است.

- خطر ابتلا به بیماری‌های سرطانی مانند سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. به دلیل کلسیم موجود در این ماده، پیوندی بین اسید چرب و صفرا در داخل روده بزرگ ایجاد می‌شود و از قرار گرفتن روده بزرگ در معرض هر گونه اثر منفی جلوگیری می‌کند.

- مشکلات ناتوانی جنسی را درمان می‌کند، زیرا حاوی ترکیبی از ویتامین‌های لازم برای بدن است.

- آن چیزی که بدن برای عضله سازی نیاز دارد را فراهم می‌کند، زیرا حاوی ویتامین‌هایی است که نقش کلیدی در حفظ ساختار بدن دارند.

- سرعت استفاده از اسید‌های آمینه را بدون نیاز به عبور آن‌ها از کبد افزایش می‌دهد.

- ذخیره سازی کلاژن در کبد را تسریع می‌کند که به سود بردن از آن کمک می‌کند.

- به رشد جنین کمک می‌کند، زیرا مواد مغذی لازم را برای او فراهم می‌کند و سلول‌های مغز را برای رشد طبیعی تحریک می‌کند.

- برای کاهش وزن مؤثر است، زیرا سرشار از اسید لینیک است. یک اسید چرب که به سوزاندن چربی‌های اطراف عضلات کمک کرده و اسید‌های لازم را به فیبر‌های عضلانی پمپ می‌کند.

- بینایی را به ویژه در کودکان بهبود می‌بخشد.

- به بدن انرژی می‌دهد و کالری کافی برای تکمیل روز را به بدن می‌رساند.

نام:
ایمیل:
* نظر: