به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۵۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

خبردنا/ یک مقام ارشد وزارت آموزش و پرورش ایران می‌گوید که بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان دختر عشایر بعد از اتمام دوره ابتدایی ترک تحصیل می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گزارش داد حدود شش هزار و ۶۵۰ مدرسه عشایر در کشور فعال است.

بر اساس این گزارش، از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ مدرسه در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه اول و دوم هستند.

همچنین در حال حاضر ۲۱۰ هزار دانش‌آموز عشایر در ۱۴ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند. با این حال، کمتر از نیمی از این جمعیت را دانش‌آموزان دختر تشکیل می‌دهند.

طی ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره ترک تحصیل کودکان به دلیل فقر و نداشتن حداقل امکانات آموزشی منتشر شده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر بهمن‌ماه گذشته گفته بود بیشتر کودکان بازمانده از تحصیل ساکن «مناطق محروم» هستند، به طوری‌که «حتی برخی از آن‌ها گوشی هوشمند ندارند».

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، بهمن‌ماه پارسال از بازماندگی تحصیلی ۸۹ هزار دانش‌آموز فقط در مقطع اول ابتدایی در سال تحصیلی ۹۹ خبر داده بود. این در حالی است که سه روز پیش از آن، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش آمار بازماندگان تحصیل در مقطع ابتدایی را ۲۱۰ هزار دانش‌آموز اعلام کرده بود.

پیشتر برخی مقامات آموزشی استان‌های محروم ایران، دسترسی نداشتن دانش‌آموزان به ابزارهای هوشمند مانند موبایل و تبلت را عامل افزایش آمار افت تحصیلی و ترک تحصیل در این مناطق در سال تحصیلی ۹۹ عنوان کرده بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: