به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۵۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
استاندار:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: با هدف شناسایی بیماران کرونایی طرح شهید سلیمانی باید در شهرستان‌های نارنجی بیش از گذشته فعال شود.

به گزارش خبردنا ، استاندار این استان در جلسه ستاد کرونا با اشاره به اینکه شاخص نمونه گیری در کشور ۴۳ و در استان ۵۰ درصد است افزود: نمونه گیری بالا در کهگیلویه و بویراحمد باعث شده است تا روند این ویروس در استان کاهش پیدا کند.

احمدزاده افزود: متاسفانه هنوز در استان مشکل تجهیزات و دارو وجود دارد که این کمبود‌ها روند منفی بر کار دارد که امیدواریم هرچه سریعتر حمایت‌های لازم از طرف وزارتخانه ارائه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آنفولانزا در فصل سرد بیشتر دیده می‌شود، ادامه داد: کادر درمان باید در این خصوص نیز دقت بیشتری انجام دهد.

وی با بیان اینکه پرواز‌ها و اتوبوس‌ها همچنان باید با ۶۰ درصد فضای خود مسافر جا به جا کنند، افزود: در خصوص دانش آموزان هم اصل بر بازگشایی مدارس است، اما نباید دستورالعمل‌های بهداشتی را فدای آموزش کرد.

احمدزاده از مردم استان خواست تا دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرند چراکه شهرستان نورآباد که هم مرز با استان کهگیلویه و بویراحمد است در وضعیت قرمز قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با بیان اینکه ۸۴ درصد فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند و میانگین سنی فوت شده‌ها ۷۰ سال است، افزود: بویراحمد، گچساران و کهگیلویه دارای بیشترین فوتی‌های ناشی از ویروس را داشته اند.

یزدان پناه با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد چهارمین استان از نظر بروز بیماری در کشور است ادامه داد: در شهرستان‌های لنده، باشت و بهمئی شیوع ویروس کرونا بالا است.

وی با اشاره به اینکه روند بیماری در استان ثابت شده است، گفت: دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه نارنجی، شهرستان دنا، گچساران و چرام زرد و بقیه شهرستان‌ها آبی هستند.

یزدان پناه با بیان اینکه ۸۶ درصد دانش‌آموزان دز اول و ۵۹ درصد آن‌ها دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: تاکنون ۸۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول و ۶۲ درصد آن‌ها نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: