به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۵۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

خبردنا/ به گزارش "ورزش سه"، و در فاصله 48 ساعت پس از دیدار حساس لبنان و ایران، روزنامه النهار لبنان بابت میزبانی این مسابقه از رئیس فدراسیون فوتبال این کشور تقدیر کرد و گفت این امکان با نفوذ شخصی هاشم حیدر حاصل شده است.

آخرین حریف ایران در دور رفت مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در چهار مسابقه قبلی خود بیرون از خانه از تیم‌های امارات و سوریه میزبانی کرده بود و بازی در لبنان برای آنها اهمیت بسیاری داشت چراکه لبنانی‌ها بیش از شش سال بود که در خانه به هیچ تیمی نباخته بودند و با توجه به شرایط امتیازی مناسب در جدول گروه A ابن امید را داشتند تا با تساوی یا پیروزی مقابل ایران شانس خود را برای اولین صعود به جام جهانی بالاتر ببرند.

گرفتن امتیاز میزبانی در شرایطی رقم خورد که ایران با توجه به نا آرامی‌های لبنان با ارسال نامه‌هایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده بود این بازی به کشور دیگری منتقل شود و شاید این آغاز رویارویی فدراسیون ‌های دو کشور بر سر این بازی بود و پس از آن بود که شاهد بودیم شیطنت‌هایی از سوی لبنان در میزبانی از ایران صورت گرفت.

ابتدا پس از انتشار تصاویر بازیکنان ایرانی با چمدان‌هایی که تجهیزات مورد نیاز تیم ملی را به هتل می‌بردند، نقل قولی از وزیر کشور لبنان منتشر شد که خواستار بررسی این مسئله شده بود که چرا چمدان‌های تیم ملی ایران بدون بازرسی از گیت فرودگاه به بیرون انتقال داده شده است. پس از آن نیز دو تمرین کلیدی ایران برای آماده سازی در این مسابقه در زمین العهد و در شرایطی برگزار شد که به گفته بازیکنان تیم ملی کیفیت چمن مصنوعی این ورزشگاه در حد زمین‌های شهرداری تهران هم نبود و به همین دلیل دراگان اسکوچیچ موفق به انجام تمرینات تاکتیکی مدنظر در این زمین‌ها نشد.

 

 

 

 

محمد فنایی داور بین‌المللی فوتبال ایران که سابقه بازی زندگی و قضاوت در لیگ فوتبال لبنان را دارد، در گفتگو با "ورزش سه" انتخاب ورزشگاه صیدا را یک ترفند از سوی لبنان برای در اختیار گرفتن بازی‌ها مقابل حریفان قوی‌تر ارزیابی می‌کند و می‌گوید: با توجه به شرایط سوق‌الجیشی این ورزشگاه و وزش همیشگی باد و البته وضعیت چمن، در این استادیوم مقابل حریفان قدرتمندتر شرایط به سود لبنان پیش می‌رود.

اما در مسابقه ایران و لبنان اتفاق خاص و ویژه‌ای هم رخ داد؛ این‌که وقتی بازیکنان ایران وارد میدان شدند، با تعجب پیش از 100 تماشاگر لبنان را دیدند که روی سکوهای ورزشگاه نشسته‌اند و به تشویق تیم لبنان می‌پردازند؛ حال آن‌که این مسابقه با نظر فیفا قرار بود بدون تماشاگر برگزار شود و تنها افرادی در حد معدود مجاز به حضور در ورزشگاه بودند که آیدی‌کارت ویژه این مسابقه را داشته باشند.

شاید حضور این افراد در ابتدای مسابقه آن‌چنان توجهات را جلب نکرد اما با گذشت زمان مسابقه و نحوه‌ی بازی تیم حریف و روی زمین افتادن‌های مکرر و تمارض بی‌پایان بازیکنان این تیم وقتی با واکنش‌ها و تشویق‌های تماشاگران لبنانی و شعار علیه نیمکت ایران همراه شد، جو بازی را به سمتی برد تا جنجالی پیش‌بینی نشده در انتهای آن رقم بخورد.

 

تصویری که می‌بینید نشان می‌دهد که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران بعد از گل سردار آزمون، برای انجام چه کاری مقابل نیمکت لبنان حاضر شده و رو به چه کسانی مشت‌های خود را گره کرده است؛ او که بعد از این شادی از لب خط توسط داور اخراج شد، با مشت‌های گره کرده می‌خواست اعتراض خود را به این قانون‌شکنی در لبنان نشان بدهد، آن‌هم در شرایطی که وقت‌کشی‌های مکرر بازیکنان حریف و شرایط خاص برگزاری بازی و اتفاقات طول هفته او را عصبی کرده بود.

نکته جالب این‌که سایت عربی «کورا» دعوا و جنجال اسکوچیچ در پایان بازی را عامل برهم ریختن تمرکز لبنانی‌ها و گلزنی تیم ملی دانست، حال آن‌که نظر کارشناسان ایرانی چیز دیگری است و اغلب از اسکوچیچ بابت شادی غیر طبیعی‌اش بعد از گلزنی لبنان انتقاد کرده‌اند.

عکس ها: سعید زارعیان

نام:
ایمیل:
* نظر: