به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۵۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
حال و روز صنعت در کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر خوش نیست و دودی از واحدهای صنعتی_تولیدی بلند نمی‌شود تا هر روز شاهد افزایش تعداد بیکاران باشیم.

خبردنا/ استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های بسیار در بخش‌های مختلف از جمله آب، نفت و گاز، معادن، کشاورزی و گردشگری زنگار محرومیت و چرخ لنگ صنعت سبب شده تا بیکاری و فقر در این استان مشهود و بارز باشد.

شهرک‌های صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد فقط نام شهرک صنعتی را یدک می‌کشند و از اماکن موحد در این شهرک‌ها دود صنعت نه، که دود بی‌تدبیری به آسمان حواله می‌شود.

متأسفانه یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد بنام کارخانه قند یاسوج در یک اتفاق نامیمون به بخش خصوصی واگذار شد و اگر ورود به موقع دستگاه‌های نظارتی و فضایی نبود از این کارخانه هم‌اکنون جز نامی در اذهان چیزی برجا نمانده بود.

سال‌ها از کلنگ‌زنی پتروشیمی دهدشت می‌گذرد و در شهرستان چرام در همسایگی کهگیلویه کارخانه فسفات چشم انتظار تدبیری شایسته است.

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه شهرک‌های صنعتی استان بجای رونق تولید و ایجاد اشتغال به محلی برای انبار شرکت‌های پخش تبدیل شده و یا ساختمان‌ها در حال متروکه شدن هستند.

وی عملکرد مدیریت فعلی شهرک صنعتی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حل معضل اشتغال و زدودن زنگار فقر خانواده‌ها در گرو ایجاد زمینه و زیرساخت‌های لازم اشتغال در بستر صنایع خرد و کلان است.

روشنفکر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و هلدینگ‌های اقتصادی در توسعه اقتصادی را مهم برشمرد و بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از منابع طبیعی و نیروی انسانی توانمند می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف باشد.

سیدهاشم موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شش ماهه نخست امسال 10 کارخانه در استان به چرخه فعالیت برگشتند که از این تعداد پنج کارخانه در محدوده مناطق صنعتی و پنج کارخانه خارج از این مجموعه بوده‌اند.

وی افزود: با راه‌اندازی این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال برای 48 نفر در استان فراهم می‌شود.

موسوی بیان کرد: تعداد 110 واحد صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد راکد هستند که تعداد 50 واحد غیر فعال که قابلیت راه‌اندازی دارند شناسایی شده‌ است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نزدیک به 397 واحد صنعتی در استان وجود دارد که 78 درصد آن فعال هستند./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: