به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۵۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

خبردنا/ در ادامه مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا، دیشب در گروه سی- سوئیس با ۴ گل بلغارستان را شکست داد و با ۱۸ امتیاز راهی جام جهانی شد.

به گزارش خبردنا/ اوکافور، وارگاس، سدریک ایتن و رِمو فِرِئولر برای سوئیس در این بازی گل زدند. در دیگر بازی این گروه، ایتالیا مقابل میزبانش ایرلند شمالی با تساوی بدون گل متوقف شد و به مرحله پلی آف راه یافت. با این نتیجه، ناکامی تاریخی ایتالیایی‌ها برای کسب پیروزی در خانه ایرلندشمالی تکرار شد. لاجوردی پوشان پیش از این یک بار در سال ۱۹۵۸ بعلت شکست ۲-۱ در بلفاست، شانس حضور در جام جهانی را از دست داده بودند. ایتالیا در دوره قبلی هم، موفق به حضور در جام جهانی نشد.

درگروه آی- انگلیس با ۱۰ گل میزبانش سن مارینو را در هم کوبید و با ۲۶ امتیاز به جام جهانی صعود کرد. هری کین چهار بار، هری مگوایر، امیل اسمیت رو، مینگس، تامی آبراهام، بوکایو ساکا و فیلیپو فابری- بازیکن حریف- برای سه شیر‌ها در این بازی گلزنی کردند.

در دیگر بازی‌های این گروه، لهستان ۲-۱ به مجارستان باخت، اما با ۲۰ امتیاز به پلی آف رفت، آلبانی هم با یک گل بر آندورا پیروز شد.

در گروه اف - اسکاتلند با ۲ گل دانمارکِ از پیش صعود کرده را شکست داد و با ۲۳ امتیاز راهی پلی آف شد. اتریش هم ۴-۱ مولداوی را مغلوب کرد.

رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره اروپا امشب با برگزاری هفت دیدار به پایان می‌رسد که در گروه D - فنلاند با فرانسه و بوسنی با اوکراین مسابقه می‌دهند. در این گروه، فرانسه به جام جهانی صعود کرده و فنلاند و اوکراین برای راهیابی به پلی آف تلاش می‌کنند.

در گروه E - ولز با بلژیک و جمهوری چک با استونی مصاف خواهند داد. بلژیک با ۱۹ امتیاز جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و ولز و جمهوری چک برای رفتن به پلی آف شانس دارند.

سرانجام در گروه G - جبل‌الطارق با لتونی، مونته‌نگرو با ترکیه و هلند با نروژ دیدار می‌کنند. در این گروه، هلند، ترکیه و نروژ برای صعود به جام جهانی رقابت نزدیکی دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: