به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۶۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
رئیس سازمان امور عشایری کشور: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ۳۷ هزار خانوار به جمعیت خانوار‌های عشایری کشور اضافه شد.

به گزارش خبردنا، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری در نشست شورای ساماندهی عشایر در یاسوج با بیان اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران شمار خانوار‌های عشایری از ۲۴۳ به ۲۵۳ هزار خانوار رسیده است.
گفت: این افزایش ناشی از رویکرد قانونگذاری، توجه ویژه قانون گذاران، توسعه خدمات رسانی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بهبود معیشت جامعه عشایری است.

علائی با بیان اینکه ظرفیت قانونگذاری در برنامه ششم نسبت به برنامه پنجم ۱۷ برابر شده است، افزود: با وجود خشکسالی، در نتیجه خدمات حمایتی به عشایر؛ تولید گوشت قرمز عشایری با ۴۰ هزارتن افزایش از رقم ۲۰۰ هزار تن گذشت که این رقم در سال گذشته ۱۶۲ هزار تن بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امورعشایر با اشاره به اینکه در نتیجه کم بارشی علوفه مراتع و چراگاه‌های عشایری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کاهش یافته گفت: امسال ۵۳۰ هزار تن علوفه وارداتی خریداری و در اختیار دامداران کوچ رو گذاشته شد.
وی از آغاز خرید و صادرات دام عشایر از این هفته در کشور خبر داد، افزود: در گام نخست ۱۵۰ هزار راس دام توسط اتحادیه مرکزی دامداران سیار به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری قیمت هر کیلوگرم دام زنده عشایر را ۶۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تسهیل در خدمات رسانی الکترونیکی به خانوار‌های عشایری توزیع عشایر کارت در استان‌های عشایر نشین آغاز شده و تا پایان امسال ۲۵۲ هزارخانوار از این خدمت برخوردار می‌شوند.
اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب آشامیدنی عشایر
رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با پیشنهاد این فراکسیون و مصوبه مجلس امسال ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه کشور به تامین آب آشامیدنی عشایر اختصاص یافت.
کریمی فیروزجا با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان هم برای بهسازی راه‌های عشایری اختصاص یافت، افزود: با پی گیری نمایندگان مجلس در فراکسیون عشایری، خرید دام زنده عشایر برای اولین بار عملیاتی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: