به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۶۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

خبردنا/ تمایل به مهاجرت وسیع نخبگانی نشان‌دهنده نیاز به تقویت مؤلفه‌های امیدآفرینی در کشور است. مردم به دنبال کارآمدی، عملکرد ملموس و حل مسائل و مشکلات کشور هستند.

به گزارش خبردنا/ سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب نسل‌نو در جلسه شورای مرکزی این حزب با اشاره به رسالت نسل‎نو، اظهار داشت: شعار جحوان‌گرایی و بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان بیان ویژه مقام معظم رهبری نیازمند اقدامی عملیاتی در ساحت سیاسی کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون گروه‌ها و تشکیلاتی که در مورد بیانیه گام دوم شکل گرفتند، نتوانستند اقشار مختلف مردم را پوشش دهند، مهم‌ترین رسالت و ماموریت حزب نسل‌نو جذب اقشار و جوانان مومن و خصوصاً نیرو‌های متخصص و دانشگاهی است.

عضو کمیسیون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گریزی هم به میزان مشارکت در انتخابات زد و تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری شاهد کاهش مشارکت مردم بودیم، این کاهش مشارکت در انتخاباتی نظیر ریاست‌جمهوری بعید بود، به عبارت دیگر اینکه حدود ۵۲ درصد از مردم در انتخابات مشارکت نکنند، به نوعی خطر محسوب می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی، خاطرنشان کرد: بنده زمان انتخابات در کمیسیون نظارت، قائل بودم که می‌توانستیم از طریق فعالیت و بسیج حداکثری افکار عمومی اجازه ندهیم رکورد کاهش مشارکت که مربوط به سال ۶۸ بود و در آن انتخابات ۱/۵۰ مشارکت کرده بودند، شکسته شود، لذا معتقدم دلیل این کاهش مشارکت نتیجه کم‌کاری‌های گسترده در عرصه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر نقش کم‌کاری‌ها در کاهش مشارکت مردمی در انتخابات گذشته،گفت: بسیاری از جوانان که اغلب آنها در رده‌های خاکستری و دانشجویی قرار دارند، در این انتخابات مشارکت نکردند؛ از طرفی در حال حاضر شاهد آمار روزافزون خروج نخبگان از کشور هستیم.

این وکیل مردم در خانه ملت، تصریح کرد: متاسفانه طی سه سال گذشته حدود ۴ هزار نفر پزشک و حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت دانشگاهی که مدارک آنها فوق لیسانس و دکترا بوده، از کشور مهاجرت کردند.

قاضی‌زاده هاشمی، افزود: وقتی جمعیت وسیع نخبگانی میل به مهاجرت پیدا کرده و یا شرایط آن را پیدا کرده، نشان‌دهنده آن است که در کشور نیازمند مؤلفه‌های امیدآفرینی هستیم.

وی متذکر شد: زمانی که انجمن‌های صنفی، تخصصی و دانشگاهی نتوانند دایره نفوذ خود را به معنای جذب و نگهداری افراد جهت مشارکت در توسعه و آبادانی کشور حفظ و صیانت کنند، گریز از مرکز شکل می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: