به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۶۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

خبردنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج : کرونا یک خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را هم عزادار کرد.

به گزارش خبردنا/ دکتر پرویز یزدان پناه گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۱۴ نفر افزایش یافت.

وی افزود: هم اکنون از ۱۶۳ بیمار بستری شده در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ۸۴ نفر مبتلای قطعی و ۱۸ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۸۱ هزار ۶۰۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از ۷۴ نمونه رپید تست ۷ درصد موارد مثبت بوده که عمدتا در شهرستان کهگیلویه هستند ادامه داد: از ۴۵۰ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۱۹ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران ثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همراهی و همکاری مردم برای کنترل بیماری کرونا را موثر دانست و گفت: مردم با خودداری از سفر‌های غیر ضروری، اجتناب از هم نیشینی‌ها، نرفتن به مکان‌های پر خطر از جمله مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و همچنین مکان‌های شلوغ کادر درمان را در کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن یاری کنند.

دکتر یزدان پناه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و همچنین رعایت صد درصدی دستور العمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را برای کنترل این بیماری الزامی ذکر کرد و افزود: مردم استان بیماری کرونا را جدی بگیرند و حتما واکسیناسیون خود را تکمیل کنند تا بتوانیم این بیماری مُهلک، کشنده و خطرناک را در استان کنترل کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: