به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۶۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گزارش رئیس جمهور درباره گشایش های اقتصادی و گزارش معاون اول رئیس جمهور درباره فراوانی کالا در کشور درست است.

به گزارش خبردنا: سیدابراهیم رئیسی روز صحبت از گشایش های اقتصادی می کند، حال آنکه به استناد نظر کارشناسان و گزارش های مردمی وضع اقتصادی بدتر شده که بهتر نشده است، برخی مواضع رئیس جمهور را پالسی به مذاکرات وین می دانند تا برخلاف حسن روحانی که در آستانه مذاکرات از کمبودها سخن می گفت، سیدابراهیم رئیسی از داشته ها می گوید.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره دیدگاه های خبرهای خوش اقتصادی سیدابراهیم رئیسی گفت: گزارش رئیس جمهور درباره گشایش های اقتصادی و گزارش معاون اول رئیس جمهور درباره فراوانی کالا در کشور درست است. هر دو این گزارش ها مستند به استناد محکم و قوی است.

وی افزود: یکی از شواهد گزارش رئیس جمهور آن است که رئیس بانک مرکزی اعلام کرد در 7 ماهه اول امسال به اندازه 1399 درآمد ارزی حاصل از فروش نفت داشتیم. پس معلوم می شود گشایش پدید آمده است. جالب آن است که این درآمد ارزی این طور نبوده که جایی گیر کند یا بلوکه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: الان شاهد این هستیم 3.5 میلیارد دلار از مطالبات بلوکه شده ایران آزاد شد، این هم گشایش محسوب می شود. یادمان نرود که دولت قبل می گفت «نمی توانیم واکسن وارد کنیم چون اف ای تی اف را تصویب نکردیم و تحریم هستیم» اما این دولت به کشور بسیار انبوه واکسن وارد کرد. این هم یک گشایش است.

وی درباره ارتباط دادن صحبت های سیدابراهیم رئیسی و معاون اولش به مذاکرات وین افزود: با توجه به اینکه دولت سیزدهم در ابتدای کار خودش شروع به واردات و ذخیره کالا کرد، ذخایر کالاهای اساسی در کشور به اندازه 4 ماه افزایش پیدا کرده است. پس اگر دولت به جامعه اطمینان خاطر می دهد که مردم نگران نباشند نباید آن را به موضوع مذاکرات وین مربوط کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت قبل اشتباه می کرد که موقع مذاکرات پالسهای غلط و اشتباه می داد و طرف مذاکره را جسارت می بخشید تا مطالباتش را بالا ببرد اما امروز مسئله مذاکرات وین مستقل از مسائل اقتصادی کشور در دستورکار دولت است و ما نباید اینها را به هم گره بزنیم و بگوییم این دولت دارد نقطه مقابل دولت گذشته عمل می کند.

مصباحی مقدم افزود: البته معنای این سخن آن نیست که مردم الان حاصل این گشایش ها را به صورت ملموس و محسوس در زندگی معیشتی خودشان درک می کند. این گزارش ها حکایت از آن می کند که در ماه های آینده آثار مثبت این گشایش ها نمایان خواهد شد. دولت نمی خواهد اغراق یا زیاده گویی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: