به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۶۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

خبردنا/ بررسی صلاحیت جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست آقای قالیباف و با حضور معاون اول رئیس جمهور به منظور بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش خبردنا/ نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس در ابتدا صلاحیت یوسف نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را بررسی می‌کنند.

به همین منظور از اولین دقایق جلسه علنی نیز وزیر پیشنهادی با همراهی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از اعضای کابینه در صحن حضور یافته اند.

طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس؛ در ابتدا جلسه رای اعتماد، رئیس جمهور به مدت یک ساعت فرصت دارد تا از برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دفاع کند، اما آقای رئیسی به دلیل سفر به ترکمنستان امروز در مجلس حضور ندارد و معاون اول رئیس جمهور نیز نمی‌تواند به جای رئیس جمهور از آقای نوری دفاع کند.

بنابراین؛ پیش از صحبت‌های موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی توسط سخنگوی این کمیسیون قرائت می‌شود.

پس از آن دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق و هر کدام به مدت پانزده دقیقه نظرات خود را بیان می‌کنند که البته هر یک از نمایندگان حق دارند تمام یا قسمتی از وقت خود را دراختیار نماینده دیگر قرار دهند.

سپس؛ آقای یوسف نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مدت نیم ساعت فرصت خواهد داشت تا ضمن تشریح برنامه هایش از سوابق و صلاحیت خود دفاع کند.

پس از آن رأی ‏گیری از نمایندگان در مورد صلاحیت آقای نوری به صورت ورقه‌ای انجام و نتیجه رای اعتماد مجلس از سوی رئیس جلسه اعلام می‌شود.

رئیس جمهور در ۲۶ آبان ۱۴۰۰، در نامه‌ای به مجلس آقای یوسف نوری را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

نوری سومین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش است؛ پیش از این حسین باغگی به عنوان اولین وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد، اما نتوانست رای اعتماد بهارستان را به دست آورد.

پس از آن مسعود فیاضی به عنوان دومین گزینه به مجلس پیشنهاد شد، اما او نیز در جلسه روز ۲۵ آبان ماه با رای مخالف مجلسی ها، از ورود به کابینه باز ماند.

هم اکنون علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش سرپرستی این وزارت خانه را برعهده دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: