به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۶۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

خبردنا/ رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۱۵ نفر رسید.

به گزارش خبردنا/ پرویز یزدان پناه اظهار داشت: هم اکنون ۱۷۵ در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد ۷۸ بیمار مبتلای قطعی و ۱۵ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۲ هزار و ۱۴۶ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد با تلاش کادر درمان بهبود یافته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: از مجموع ۳۳۳ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و ملکولی یاسوج و دهدشت حدود ۳۴ درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و باشت گزارش شده است.

یزدان پناه با اشاره به اینکه بیشترین درصد موارد بستری در طی ۲ هفته گذشته در شهرستان‌های کهگیلویه، مارگون و چرام بوده است عنوان کرد: مردم و مسئولان این شهرستان‌ها باید همکاری بیشتری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت‌ها داشته باشند.

وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد از نظر میزان بروز بیماری در کشور رتبه دوم را دارا است که احتمالا در طی هفته‌های آینده موارد مرگ و میر در استان بصورت تصاعدی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: عادی انگاری، تجمعات، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش نظارت ها، کاهش محدودیت‌ها بدون رعایت دستورالعمل ها، کم شدن سرعت واکسیناسیون و حضور مردم در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل افزایش موارد کرونا درکهگیلویه و بویراحمد است.

نام:
ایمیل:
* نظر: