به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۶۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

خبردنا/ سی و سومین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به هنر نمایش در گچساران آغاز بکار کرد.

به گزارش خبردنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: ۱۵ اثر از سوی هنرمندان سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت با رأی هیات انتخاب سومین جشنواره استانی تئاتر این استان ، ۱۰ اثر بدون اولویت برای حضور در این دوره از جشنواره معرفی شدند.

محمدعلی پیرسبزی افزود: ۱۰ اثر نمایشی "یک لیوان مرداب" به کارگردانی محمد صالح کرمی از گچساران، "بازگشت" به کارگردانی احمد صفدری از لنده، " تو را از من گرفتی" به کارگردانی بهنام خانبازی از بهمئی ، " خوابنامه ملیجکان" به کارگردانی کورش شمس از گچساران ، " از گور برخواسته" به کارگردانی محمد خالقی از دهدشت، "سیمای فلزکون" به کارگردانی حمزه و علی نام آور از دهدشت، پرواز عمود کبوتر به کارگردانی وحید محمد خانی از یاسوج، "ویر" به کارگردانی سیمین غلامی از یاسوج، "سواران دریا " به کارگرانی فیاض جلیل فر از یاسوج و "یک نگاه از نیمه پنهان" به کارگردانی بابک جمشیدی به این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

وی بیان کرد: سید محسن حسن زاده، بهزار آقا جمالی و رضا گشتاسب داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

پیرسبزی گفت: این جشنواره سه روز ادامه دارد و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان سی و سومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه/ ۹ آذر/ در مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره بعد از حضور در جشنواره منطقه‌ای به جشنواره فجر راه خواهند یافت.

پیرسبزی افزود: این دوره از جشنواره با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان تئاتر در قالب موضوعات مختلف از جمله امید اجتماعی برگزار می شود.

وی ابراز کرد: در این دوره از جشنواره ۱۰ اثر نمایشی در سالن‌های شهر های دهدشت، گچساران و یاسوج با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برای حضور تماشاگران اجرا خواهد شد.

پیرسبزی افزود: این جشنواره با مشارکت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: