به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۶۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
یکی از کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج با انتقاد از دریافت حقوق سه میلیونی‌اش بعد از 23 سال خدمت در این سازمان گفت: در طول دوران کاری ام 6 فرزندم را از دست دادم. دختر 6 ساله ، پسر یک ونیم ساله، دختر 8 ماهه و پسر 6 ماهه‌ام و 2 تای دیگرشان هم سقط شدند. اگر دستم خالی نبود و پولی داشتم با مراجعه به پزشک و تحت درمان قرار گرفتن می‌توانستم از فوت فرزندانم جلوگیری کنم.

فردین یزدانی اصل درباره انتشار فیلمی از خود در فضای مجازی که در آن از وضعیت حقوقی خود اعلام نارضایتی کرده بود به خبردنا گفت: 23 سال است که کارمند اداره فرهنگ و ارشاد یاسوج هستم و کارم را با ماهی 5 هزار تومان شروع کردم. در این سال‌ها نیز به کار‌هایی از جمله بازیگری ، کارگردانی تئاتر، مجری‌گری تلویزیون، نویسندگی و مداحی مشغولم.

وی ادامه داد: تاکنون بارها در جشنواره های مختلف آیینی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور حضور پیدا کرده‌ام. به دلیل محدود بودن حوزه جغرافیایی در منطقه همه مرا می‌شناسند و تاکنون بیش از 400 لوح تقدیر به مناسبت کاری‌ام دریافت کرده‌ام اما با این وجود مورد بی مهری قرار گرفته‌ام.

یزدانی اضافه کرد: تاکنون حقوقم چندان تغییری نکرده است . یادم است در سال‌های اول شروع به کارم در این اداره کل، یک بار که برای افزایش حقوقم درخواست دادم گفتند نمی‌شود و اگر دوست نداری از کارت استعفا بده چون پولی برای اضافه کردن حقوق نداریم که به تو بدهیم.

وی گفت: به همین دلیل به شورای حل اختلاف و اداره کار شکایت کردم و قرار شد ما به التفاوت حقوقی به ما بدهند و بیمه ما را پرداخت کنند. معوقاتم را پرداخت کردند اگر چه بیمه‌ام را در آن زمان رد نکردند. پس از مدتی به نیروی قرار‌دادی تبدیل شدم و اکنون حقوقم 3 میلیون و 800 هزار تومان است.

یزدانی با اشاره به اینکه برخی از همکارانم نیز چنین مشکلی دارند، افزود: بیشتر فرزندان ما حسرت داشتن یکدست لباس نو را دارند و از داشتن حداقل‌های زندگی محرومند.

وی گفت: با کسورات حق بیمه و چیزهای دیگر حقوق‌مان به زیر 3 میلیون تومان کاهش می‌یابد. حتی به مناسبت‌های مختلفی مانند روز مرد و یا عید به ما هیچ‌گونه هدیه یا مبلغی پرداخت نمی‌شود چرا که وزارتخانه خیلی به زیر مجموعه هایش در استان‌ها رسیدگی نمی کند.

یزدانی اضافه کرد: یک کارمند با این حقوق کم چه کار باید بکند؟ در طول دوران کاری ام 6 فرزندم را از دست دادم. دختر 6 ساله ، پسر یک ونیم ساله، دختر 8 ماهه و پسر 6 ماهه‌ام و 2 تای دیگرشان هم سقط شدند. اگر دستم خالی نبود و پولی داشتم با مراجعه به پزشک و تحت درمان قرار گرفتن می‌توانستم از فوت فرزندانم که بیشتر بخاطر ازدواج فامیلی است جلوگیری کنم.

وی ادامه داد: دختر 6 ساله ام به دلیل بیماری ریه مدتها در یکی از بیمارستان‌های اصفهان بستری بود اما به رغم تلاش‌های پزشکان جلوی چشمم پرپر شد. همیشه با لباس‌های محلی در برنامه‌های هنری که اجرا می‌کردم و یا در افتتاح مدارس خیر ساز استان در کنارم بود بعد از مرگش خیلی عذاب کشیدم. هر چند دو پسر سالم خدا به ما داد ولی داغ فرزندان دیگرم و سایر مشکلات زندگی باعث شد تا به بیماری مبتلا شوم. در این اوضاع نابسامان اقتصادی چطور با ماهی 3 میلیون تومان می‌توان زندگی کرد.

تاکنون چندین بار با وزارت ارشاد مکاتبه کردیم اما بی نتیجه بود

معاون توسعه امور مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأیید دریافت و مشاهده کلیپ این کارمند به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه حقوق این فرد نسبت به سنوات گذشته هیچ افزایشی نداشته، البته علاوه بر ایشان 9 نفر از کارمندان دیگر هم در اداره فرهنگ و ارشاد یاسوج با توجه به اینکه مدارک شان دیپلم و یا زیر دیپلم است حقوقشان افزایش نداشته است.

امان الله نجفی افزود: تاکنون چندین بار هم با معاونت های مختلف وزارتخانه در تهران مکاتبه کردیم حتی به صورت حضوری نیز جلساتی با مدیر کل ارشاد استان و وزارت ارشاد برگزار کردیم اما به دلیل نداشتن مدارک تحصیلی کافی این جلسات خروجی خوبی برای این افراد نداشته است. مسئولان مربوطه اعلام کردند در قالب قانونی و اضافه کار برای این افراد این کاهش حقوقی جبران می‌شود. البته مبلغی هم به این افراد کمک شده اما متاسفانه کفاف زندگی شان را نمی‌دهد.

نجفی با تاکید بر اینکه این افراد حقوق شان بسیار پایین است، اضافه کرد: با تورم امروز حقوق‌های 10 میلیونی هم جوابگوی خانواده‌ها نیست چه برسد به حقوق این کارمندان که زیر 4 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه با یزدانی صحبت و از او و همکارانش دلجویی کرده‌ایم، گفت: این 9 نفر وضعیت شان بسیار اسف‌بار است. همین 3 میلیون و 800 هزار تومان هم در برخی موارد به دلیل کسورات به 2 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.

معاون مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به تازگی دوباره با امور اداری وزارتخانه مکاتبه کرده‌ایم که امیدواریم مورد بررسی قرار گیرد./ ایلنا 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: