به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۶۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از خطر ابتلا به ویروس آفریقایی " امیکرون " خبرداد و اظهارداشت: ویروس آفریقایی در کمین واکسن نزده ها است.

به گزارش خبردنا/ پرویز یزدان پناه از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و 17 نفر هم خبرداد و خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته دو بیمار مبتلای به کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

وی گفت: هم اکنون 172 بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که 74 نفر مبتلای قطعی و 16 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مبتلایان بهبود یافته به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را 82 هزار و 264 نفر عنوان کرد.

یزدان پناه افزود: از 437 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست می باشد حدود 24 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، دنا و کهگیلویه است.

وی گفت: ویروس جدید معروف به کرونای آفریقایی ( امیکرون ) با سرعت زیادی در حال انتشار بوده و  مُسری‌ترین ویروس شناخته شده است به طوری که در کمترین زمان ممکن، تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می‌تواند باعث ابتلا شود.

رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: احتمالا طی هفته های آینده این ویروس به کشورمان می رسد و کسانی که اصلا واکسن نزده اند و یا دوزهای واکسن را کامل نزده اند به مراکز واکسیناسیون مراجعه تا چنانچه مبتلا به کرونای آفریقایی شدند شاهد مرگ و میر و عوارض احتمالی نباشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: