به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال به جاده ملی پاتاوه - دهدشت مصوب سفر ریاست جمهور، تخصیص یافت

به گزارش خبردنا، کیامرث حاجی زاده گفت: در سفر رییس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری طرح ملی پاتاوه به دهدشت تصویب شد که این میزان اعتبار هم اکنون تخصیص یافته است.


وي افزود: با تزریق به موقع و هزینه این مقداراعتبار جاده ملی پاتاوه دهدشت پس از سال‌ها انتظار تکمیل و به صورت کامل زیر بار ترافیک می‌رود.


حاجی زاده با بیان اینکه این طرح در ۲ سال اخیر ۴۰ درصد پیشرفت کاری دارد اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح در مراحل پایانی است پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
وی علل تأخیر و کندی در اجرای این طرح را شرایط تحریمی کشور و افزایش قیمت مصالح دانست و اضافه کرد: در سال گذشته با افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات برای تسریع در روند احداث و پیشرفت کاری ۲۷۰ میلیارد تومان به این جاده تخصیص و هزینه شد.


حاجی زاده با بیان اینکه این طرح راهسازی به دلیل شرایط خاص طبیعی و ساخت تونل‌های آن با مشکلات زیادی مواجه بوده است ادامه داد: ساخت جاده پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت به طوری که با بهره برداری از این مسیر علاوه بر کاهش بار ترافیک در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از این مسیر نیز چهار ساعت کاهش می‌یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: