به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۷۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

خبردنا/ دروازه‌بان تیم ملی هندبال بانوان کشورمان پس از کسب عنوان بهترین بازیکن مسابقه ایران و نروژ گفت: نمی‌دانم خوشحالی خود را از این اتفاق چطور وصف کنم.

ببینید| تصاویر اشک‌های ناتمام دختر ایرانی در میان تشویق نروژی‌ها؛ ۴۱ گل خورد اما .../ حرف‌های جذاب فاطمه خلیلی؛ رویایم به حقیقت پیوست

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان یکشنبه شب در دومین بازی خود در مسابقات قهرمانی جهان به مصاف تیم نروژ مدعی کسب عنوان قهرمانی و دارنده چندین مدال قهرمانی جهان رفت. شاگردان خدیجه قانع در برابر این تیم پر ستاره با نتیجه ۴۱ بر ۹ مغلوب شدند اما عملکرد درخشان شأن در اولین حضور در این میدان بزرگ دور از چشم مسئولان فدراسیون جهانی هندبال نماند. پس از بازی، از سوی کمیته فنی مسابقات، فاطمه خلیلی دروازه‌بان کشورمان در حالی که ۴۱ بار دروازه‌اش از سوی تیم حریف باز شده بود به دلیل بازی بسیار خوبش به عنوان بهترین بازیکن مسابقه معرفی شد.

در حالی خلیلی در اولین آوردگاه جهانی به این عنوان ارزشمند دست یافت که پیش از این نیز در رشته فوتبال زهره کودایی دروزاه بان کشورمان هم با عملکرد درخشان اش مورد تمجید و توجه میادین بین المللی قرار گرفته بود.

خلیلی بازیکن ۲۵ ساله هندبال ایران اهل استان قم بوده و چند ماهی است که به عنوان اولین لژیونرهای بانوان به عضویت تیم آنتالیا آنادور ترکیه در آمده است.

فاطمه خلیلی پس از کسب این عنوان گفت: هر دو تیم رومانی و نروژ که تاکنون با آنها روبرو شده‌ایم تیم‌های قدری بودند و همیشه حرف اول را در اروپا می‌زنند. تیم نروژ هم تیم قدرتمندی است و بازیکنان خوبی دارد. بازی سختی برابر این تیم پر ستاره داشتیم.

ببینید| تصاویر اشک‌های ناتمام دختر ایرانی در میان تشویق نروژی‌ها؛ ۴۱ گل خورد اما .../ حرف‌های جذاب فاطمه خلیلی؛ رویایم به حقیقت پیوست

دروازه‌بان تیم ملی هندبال بانوان کشورمان افزود: ما تمام تلاش خود را انجام دادیم و نمایش خوبی اجرا کردیم و تلاش کردیم آن چیزی را که کادر فنی از ما می‌خواست را انجام بدهیم. در هر صورت تیم نروژ مدعی بوده و قهرمان جهان است و تیم خوب و فوق العاده ای بودند.

وی با بیان اینکه من از اینکه برابر این تیم‌ها بازی کرده‌ام بسیار خوشحالم، گفت: حضورم در این سطح از رقابت‌های قهرمانی جهانی همیشه رؤیای من بود. قطعاً یکی از اهدافم حضور در این تورنمنت بود که به آن رسیدم.

خلیلی در پاسخ به این سوال که «بعد از اعلام نامت در سالن به عنوان برترین بازیکن میدان احساسی شدی، چه حسی از این اتفاق خوب داری؟»، هم بیان داشت: هر چند در این بازی دروازه ما ۴۱ بار باز شد اما تمام تلاشم را کردم که بهترین بازی خود را ارائه دهم و خوشحالیم از بابت معرفی من به عنوان بهترین بازیکن زمین وصف نشدنی است و نمی دانم حالم را از این بابت چطور توصیف کنم.

وی ادامه داد: نروژ تیم قدرتمندی است و جز سه تیم اول جهان است. من تمام تلاشم را در برابر این تیم انجام دادم و بهترین بازی ام بود. من به آرزوی خودم و رؤیای خودم برای حضور در این تورنمنت رسیده‌ام.

ببینید| تصاویر اشک‌های ناتمام دختر ایرانی در میان تشویق نروژی‌ها؛ ۴۱ گل خورد اما .../ حرف‌های جذاب فاطمه خلیلی؛ رویایم به حقیقت پیوست

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۱۰ الی ۲۸ آذرماه در اسپانیا برگزار می‌شود. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در گروه c با تیم‌های رومانی، نروژ و قزاقستان هم گروه است. شاگردان خدیجه قانع که اولین تجربه خود را در این رویداد بین المللی دارند برابر دو تیم رومانی و نروژ شکست خورد اند و سه شنبه شب ۱۶ آذرماه برابر تیم قزاقستان قرار می‌گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: