به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۷۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

خبردنا/ وزیر کشور گفت: از گذشته یک کار عهدشکنانه توسط آمریکا و بی عملی توسط طرف اروپایی صورت گرفته است، به همین دلیل طرف مقابل است که باید نشان دهد چقدر برای مذاکرات جدی هستند، تاکنون آثار مثبتی از آن‌ها دیده نشده و کاملا به طرف مقابل بدبین هستیم.

احمد وحیدی، وزیر کشور پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی در بجنورد که با حضور مسئولین استانی برگزار شد اظهار کرد: شناخت مسئولیت بسیار مهم است و باید بدانیم مسئولیت‌ها فقط استانی نیست بلکه مسئولیت تک تک ما ملی، منطقه‌ای و جهانی است و نباید تنها به مسائل شخصی محدود شویم.

وی با اشاره به اینکه، ایران ظرفیت و بستر‌های فراوانی برای حرکت و توسعه دارد گفت: امروز شناخت مردم ایران از وضعیت محیط ملی، منطقه‌ای و جهانی کم نظیر و بی نظیر است و این به واسطه احساس مسئولیت آنان نسبت به مباحث جهانی است که این نشان دهنده رشد و بالندگی سرمایه انسانی نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر کشور افزود: موانع حرکت نیروی انسانی در کشور باید برداشته شود همانطور که در گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری توجه به نیروی انسانی متعهد و آگاه در سطوح مختلف نقطه کلیدی برای حرکت است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای کمبود‌های مختلف است، اما از ظرفیت‌های فراوانی مختلفی برخوردار است که باید به اجرا در بیاید و شکوفا شود به عنوان مثال، تعدد اقوام و فرهنگ‌ها از داشته‌های مهم استان خراسان شمالی است.

وحیدی گفت: دولت سیزدهم وظیفه خود می‌داند که با تمام ظرفیت به دنبال حل تک تک مسائل کلی و جزئی استان باشد.

وی بیان داشت: بخش‌های کشاورزی، دامداری و گردشگری از مهمترین ظرفیت‌های استان خراسان شمالی است.

وحیدی گفت: برنامه پیشرفت استان‌ها تنظیم خواهد شد و مبنای تخصیص بودجه قرار خواهند گرفت؛ همچنین صندوق‌های پیشرفت و توسعه استان‌ها شکل می‌گیرد و منابع وارد آن می‌شود تا مدیران استانی با اختیارات کافی در جهت توسعه استان از آن بهره ببرند.

وزیر کشور تصریح کرد: مسئله سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری برای اولین بار در استان خراسان شمالی مطرح و اعلام شد که آسیب اجتماعی از خطرناک‌ترین تهدیدات است و باید با جدیت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی استان پرداخته شود.

وحیدی در ادامه با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای ادامه مسیر و رسیدن به نتیجه که نتیجه نیز باید همان لغو تحریم‌های همه جانبه می‌باشد، اعلام کرده است.

وی گفت: از گذشته یک کار عهدشکنانه توسط آمریکا و بی عملی توسط طرف اروپایی صورت گرفته است، به همین دلیل طرف مقابل است که باید نشان دهد چقدر برای مذاکرات جدی هستند.

وحیدی بیان داشت: تاکنون آثار مثبتی از آن‌ها دیده نشده و کاملا به طرف مقابل بدبین هستیم.

وی تصریح کرد: کار کشور هیچگونه وابستگی به طرف مقابل ندارد و بودجه ۱۴۰۱ نیز با فرض ادامه تحریم نوشته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: