به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
سید حمدالله خواهش‌نیک خبرنگار حرفه ای و با اخلاق استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون سواد آموزی آموزش و پرورش این استان پنجشنبه پیش هیجدهم آذرماه بر اثر عارضه مغزی در مشهد مقدس دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبردنا، زنده یاد خواهش‌نیک یکی از گزارشگران معروف صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و از فعالان رسانه ای است.

خواهش نیک بنیانگذار برنامه متفاوت "گفتن نگین" در شبکه استانی دنا بود. این گزارشگر برجسته که از دهه ۷۰کار خبری را آغاز کرده بود در این برنامه مشکلات و مسائلی را که در حالت عادی رسانه ها از گفتن آن منع می شدند در قالب خبر بیان می کرد.

وی خبرهای مربوط به اهدای اعضا بیماران مرگ مغزی را تهیه و گفت و گو با خانواده های آنها را انجام می داد و در این زمینه رکورددار بود.

با اینکه خود در زمره مدیران بود اما همیشه به دلیل روحیه مردمی ، وجهه فرهنگی وی به عنوان معلم و حتی خبرنگار بر دیگر مسئولیت هایش پیشی می گرفت.

این خبرنگار حرفه ای و با اخلاق متولد پنجم شهریور ماه سال ۱۳۵۰ در منطقه سادات امامزاده علی است. آنچنان که در زندگینامه اش گفته است: از کودکی به خبرنگاری و مقاله نویسی علاقه داشته و در دوره راهنمایی و دبیرستان و تربیت معلم کارهای هنری و مسابقات شرکت می‌کرده است.

دوران ابتدایی را در سادات امامزاده علی و سرفاریاب و راهنمایی در سرفاریاب و همچنین متوسطه را در دبیرستان شهید بهشتی دهدشت در رشته ریاضی و فیزیک گذراند.

پس از آن وارد تربیت معلم شیراز شد و به عنوان دبیر در مناطق چاروسا، دهدشت و حومه یاسوج خدمت کرد.

در سال ۷۰ در "خبر جنوب" شیراز اولین تجربه خبرنگاری را پیدا کرد و پس از آن حدود سال ۷۷ با نشریه زاگرس در استان کهگیلویه وبویراحمد و سال ۷۹ و ۸۰ خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) این استان کار کرد و پس از آن وارد صدا و سیما شد.

شادروان خواهش نیک در تمامی سالهای فعالیت جزو خبرنگاران خوشنام استان و کشور و صدای مردم کهگیلویه و بویراحمد در رسانه ملی بود.

این فعال رسانه ای ظهر (پنجشنبه گذشته هیجدهم آذرماه )در حالی که در مشهد مقدس ،پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)در حین بازگشت و در فرودگاه دچار سکته مغزی شد و دارفانی را وداع گفت.

زمان خاکسپاری شادروان سیدحمدالله خواهش نیک فردا یکشنبه بیست یکم آذرماه جاری ساعت 14 در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

اطلاع رسانی بعدی بزودی انجام می شود.

خبردنا  خود را شریک این غم تاسفبار و تلخ می داند.

نام:
ایمیل:
* نظر: