به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی هشت ماهه سال جاری با کاهش ۱۲.۷ درصدی ازدواج و افزایش ۱۲.۱ درصدی طلاق در این استان مواجه بوده ایم.

به گزارش خبردنا/ صادقی در نشست شورای ثبت احوال به وقایع حیاتی در استان اشاره کرد و گفت: نرخ ولادت در استان ۱۳.۸ و در کشور ۱۳.۴ در یک هزار است که این استان رتبه سیزدهم کشور را دارد.

وی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال هفت هزار و ۱۶ واقعه ولادت ثبت شده این در حالی است که در ۸ ماهه سال گذشته وقایع ولادت ثبت شده هفت هزار و ۷۵۹ مورد بوده که ولادت‌ها طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد ۱.۶ درصدی جمعیت استان خاطرنشان کرد: افزایش سن ازدواج، کاهش تعداد ازدواج، تمایل به تک فرزندی، طلاق عاطفی و افزایش روند طلاق در کاهش ولادت و فرزندآوری تاثیر دارد.

صادقی تصریح کرد: نرخ وفات در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵.۲ و در کشور ۶.۸ است که این استان رتبه سی ام کشور را دارد.

وی ادامه داد: در ۸ ماهه امسال دو هزار و ۷۱۸ واقعه فوت به ثبت رسیده که این آمار در سال گذشته دو هزار ۳۴۲ بوده و تعداد فوت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۱ درصد افزایش داشته که این افزایش ناشی از بیماری کرونا بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نرخ ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷.۴ و در کشور ۶.۴ در هزار است که این استان رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده است.

صادقی تاکید کرد: در ۸ ماهه سال جاری چهار هزار و ۲۲۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که در مدت مشابه سال قبل این تعداد ۴ هزار و ۸۴۳ مورد ازدواج بوده است و تعداد ازدواج امسال استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۷ درصد کاهش داشت.

زنگ خطر افزایش سن ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد 

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر سن ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا رفت، تصریح کرد: در سال ۹۲ میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ و زنان ۲۳ سال بود اما در سال ۹۹ میانگین سن ازدواج مردان به ۳۱ سال و زنان به ۲۵.۵ سال افزایش یافت که مسأله زنگ خطری برای کاهش فرزندآوری و افزایش جمعیت است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نرخ طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۸ و در کشور ۲.۱ در یک هزار است که این استان رتبه ۲۲ طلاق در کشور را داریم. در هشت ماهه امسال ۹۹۱ واقعه طلاق ثبت شد که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۸۸۴ واقعه بوده و امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۱ درصد افزایش یافت.

صادقی با بیان اینکه روند افزایش طلاق در استان کاملا مشهود است که نیاز به آسیب‌شناسی دارد، گفت: در سال ۹۲ از هر ۸ واقعه ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد یک مورد به طلاق می‌انجامید در حالی که این آمار در کشور ۵ واقعه ازدواج و یک طلاق بود.

وی عنوان کرد: طی سال۹۹ از هر پنج واقعه ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد یک مورد به طلاق ختم شده که این آمار در کشور سه ازدواج و یک طلاق است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۹۲ میانگین سن طلاق مردان ۳۲ سال و زنان ۲۸ بود اما در سال گذشته سن طلاق مردان به ۳۷ سال و زنان به ۳۲ سال رسید.

صادقی بیان کرد: ۵۰ درصد طلاق‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال اول ازدواج بوده است.

خبردنا: واقعا وظیفه نهادهای فرهنگی که تعداد آنها در استان کهگیلویه و بویراحمد هم کم نیستند چیست؟

آمارهای وحشتناک طلاق در جامعه ایلیاتی ما رو به افزایش است. 

اعداد ازدواج ها در همین جامعه قبلیه ای رو به کاهش است.

سن ازدواج و طلاق هم که جای خود دارد.

سوال: وظیفه نهادهای فرهنگی در این ارتباط چیست؟ 

نام:
ایمیل:
* نظر: