به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۸۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

خبردنا/ کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه شب سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که آغاز بارش‌ها در بسیاری از مناطق کشور از جمله شمال غرب تا جنوب غرب و شهرهای حاشیه زاگرس و البرز را به دنبال دارد.

به گزارش خبردنا/ فریبا گودرزی (سه‌شنبه۲۳ آذر) افزود: فعالیت سامانه بارشی از پنجشنبه شب ۲۵ آذر آغاز می‌شود و جنوب آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، کردستان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز را در روزهای جمعه و شنبه پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: زمان پایان فعالیت این سامانه شنبه هفته آینده است و بارش باران، برف، وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق در مناطق با اقلیم گرم را هم انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: اثر مخاطره این سامانه جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، برف در ارتفاعات و احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر خواهد بود.

گودرزی افزود: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی توصیه می‌شود.

وی ادامه‌ داد: از امروز تا روز پنجشنبه جوی پایدار و آرام بر روی اغلب شهرها حاکم است که موجب افزایش آلودگی هوا در شهرهای اصفهان، اراک، تهران و البرز خواهد شد و شرایط را برای همه گروه‌های سنی ناسالم می‌کند. همچنین هم‌زمان امروز و فردا دمای هوا در سواحل خزر افزایش خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: