به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۸۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

خبردنا/ بیست و نهم بهمن سال گذشته در شبی سرد، زمین با قدرت ۵.۶ ریشترخانه هایی را در سی سخت لرزاند که قلبهای مهربان و ساده ای در آنها می تپید. شهر لرزید و خانه های زیادی را فرو ریخت و خیلی زود نداشتن سرپناه به دغدغه اصلی زلزله‌ زدگان شهر سی سخت و روستاهای آسیب دیده اطراف آن تبدیل شد.

در این میان کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در همان ساعات ابتدایی، پس از تشکیل ستاد مدیریت بحران و ارزیابی خسارت ها به یاری زلزله زدگان شتافت وحالا به همت این جهادگران پس ازگذشت ده ماه از آن شب تلخ، بعد از گذر از جاده ای پرپیچ و خم و زیبا به سی سختی می رسیم که شبیه کارگاهی بزرگ در حال ساخت و ساز منازل مسکونی است.

کمیته امداد با کمک های بلاعوض به مددجویان خود و همیاری با نیازمندان، پشتیبان آسیب دیدگانی شده است که توان مالی ساخت ویرانه های خود را ندارند به طوری که اکنون در بازدید از این شهر زلزله زده می توانیم شاهد حضور جمعی از این مردم رنج کشیده در خانه های جدیدشان باشیم.

اما آنچه که در کنار این دستاورد بزرگ مشاهده می شود رسیدن به فصل سرما و عدم تکمیل برخی از خانه ها و بلاتکلیفی بی خانمان هاست به همین جهت مسیولان کمیته امداد استان کهگیلویه و بویر احمد چشم انتظار مساعدت کمیته امداد مرکزند تا هر چه سریع ترمراحل ساخت خانه ها را به پایان برسانند.

نام:
ایمیل:
* نظر: