به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۸۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون در صحن علنی مجلس گفت:نبود خدمات و امکانات اولیه در برخی از روستاها و بخصوص در منطقه جلیل و بابکان اسفبار و نگران کننده است.

به گزارش خبردنا؛ مهدی روشنفکر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در هفته های گذشته در طی حضور خود در بخش های مختلف حوزه انتخابیه و دیدار با مردم شرایط اسفبار و نگران کننده منطقه جلیل و بابکان و نبود خدمات و امکانات اولیه در برخی این روستاها مرا وادار کرد تا امروز به این حوزه بپردازم و از نمایندگان مجلس و دولت سیزدهم درخواست کنم تا توجه ویژه ای به این مناطق داشته باشد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس ادامه داد: شاید نمایندگان تصور کنند در تمام استان ها به ویژه استان های محروم، فقر و نبود امکانات در مناطق دور افتاده وجود دارد اما ضمن احترام به تمامی مردم ایران این منطقه با تمام مناطق کشور تفاوت های ویژه ای دارد، این منطقه از بدو تاسیس حکومت خاندان پهلوی تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ به دلیل روحیه سلطه ناپذیری خویش هیچگاه سلطه خاندان پهلوی را نپذیرفتند، مبارزان عشایری این مناطق بر جان نظام شاهنشاهی ترس و لرز انداخته بود بگونه ای همه از شاه می ترسیدند و شاه از جلیل و بابکان می ترسید.

وی بیان کرد: مردم منطقه جلیل و بابکان در جنگ هشت ساله سنگ تمام گذاشتند، بعد از جنگ هشت ساله تحمیلی هنوز نیز تمام مرزبانی ها و مرزهای کشور از میرجاوه تا تایباد و از ماکو تا کارون، از خزر تا خلیج نیلگون همیشه فارس بر وفاداری، شجاعت و صداقت این مردم شهادت می دهند. اما باید خدمت نمایندگان عرض کنم این منطقه کوچک بعد از انقلاب تا به امروز در وفاداری و هزینه دادن برای این انقلاب و نظام کم نظیر بود ولی متاسفانه در برخی روستاهای این مناطق شاهد محرومیت و نبود امکانات اولیه هستیم. در همین جا ضمن دعوت از ریاست مجلس به این مناطق از نمایندگان و دولت در خواست می کنم نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: امروز همه ما شاهد هستیم که مردم به دلیل مشکلات و مصائب از وضع موجود ناراحت و نسبت به آینده نگران هستند، روزانه شاهد انواع انتقادات از مجلس، دولت و دیگر ارکان نظام هستیم که برخی از این نقدها دلسوزانه و منصفانه است و در برخی نقدها نشانه هایی از حُب و بغض شخصی و گروهی وجود دارد. در همین راستا یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد و توسعه تدریجی در بحث نقد و نقادی و مطالبه گری همه اقشار مردم بدور از لرزش قلم و لکنت زبان در محافل حقیقی، مجازی و رسانه هی مختلف است.

روشنفکر اظهار داشت: خدمات و دستاوردهای بی شمار نظام قابل تحسین است ولی کسی نمی تواند مشکلات موجود را انکار کند، مشکلاتی که ریشه آن به کاستی ها، اشتباهات و سوء مدیریت های گذشته همه ماها بر می گردد، کسی نمی تواند برخی کم کاری ها و اشتباهات دولت فعلی در زمان اندک منکر شود، لذا دولت موظف است دائما برنامه ها و شعارهایش را یادآوری و آنها را تبدیل به دستاورد و کارنامه کند.

وی گفت: اما حجم نجومی انتقادات در یک زمان اندک، آن هم در شروع کار با این همه مشکلات موجود و تحریم های ظالمانه امکان دارد به جای ساختن فرصت دلیلی برای سوختن فرصت ها باشد حتی گاها تهدیدی برای جامعه شود. ملت عزیز باید توجه داشته باشد که بیان این مطالب فقط مختص دولت سیزدهم نیست در پایان دولت دوازدهم در مجلس تلاش کردیم کاری را انجام دهیم که خروجی آن به خیر و صلاح ملت باشد نه باعث ایجاد بدبینی، تفرقه و پمپاژ ناامیدی به جامعه باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برخی از عزیزان در هنگام انتقادات نسبت به دولت سابق فارغ درست یا اشتباه بودن انتقادات سریع منتقدان را به صبر توصیه می کردند و نا امید کردن مردم را یک خطای نابخشودنی می دانستند این عزیزان دائما جامعه را به کشتی تشبیه می کردند که همه ما در آن حضور داریم و غرق شدن این کشتی به غرق شدن همه ما منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اما برخی همین عزیزان نسبت به دولت جدید آن هم در یک زمان اندک به دور از صبر دائما در حال نقد هستند گویی جامعه ای که تا دیروز به مانند یک کشتی بود به یکباره به میدان کُشتی بدل شده است. باید در این میدان به هر قیمتی این دولت زمین زده شود و ضربه فنی شود اما منتقدان عزیز این جامعه همان کشتی یک سال پیش است و اتفاقات امروز دریا مواج تر و خطرناک تر است و جایی جز وحدت، همدلی و البته انتقادات صریح و منصفانه برای عبور از این روزهای سخت نداریم.

وی اظهار داشت: قطعا جامعه ای که در آن ناقد نباشد به بیراهه می رود اما عاجزانه از مردم درخواست دارم همزمان با نقد کنار دولت باشید و پشت دولت را به راحتی با ایجاد یأس و نا امیدی نسبت به آینده خالی نکنید زیرا آسایش و آرامش ملت نجیب و شریف به موفقیت دولت گره خورده است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
1
0
قابل توجه دوستان و کاسبان سیاسی
جناب آقای نماینده جلیل اینقدر عظمت دارد وپیشینه انقلابی دارد که نباز به صحبت های شما ندارد
مگه شما نبودید به محض اینکه نماینده شدید اولین قربانی شما ازجلیل بود مگه آموزش وپرورش بویراحمد یادت نمیاد
مگه یادمان رفته زمانی شما نماینده شدین سیاست زمین زدن علیا را شروع کردین
مگه برخوردهایی که دوستان شما بامدیران مدارس کردند یادتون رفته
مگه یادتون رفته درهمه سازمان ها نیروهای جریان شما شبانه روز جهت حذف بویراحمد باهم مشورت می کردند
حالا که درانتصاب مدیرکلان دستت به جایی نمی رسد و همه پستها رادودستی به گرمسیر واگذارنمودید میایین ودرفرار روبه جلو از طایفه ای صحبت می کنید که خودت میدانی جایگاهی درمیان این ایل ندارید
جناب اقای نماینده اگه درهمین زمان از نمایندگی کناربرید برای طایفه سترگ تامرادی بسی باابروترازاین است
که دردوره بعد شکست سنگین بخوری
یه نگاه به اطرافیانت بینداز یه سوزن به خودت بینداز ویه جوالدوز به دیگران دلایل ناتوانی سیاسی خود رابه دیگران مرتبط نکن
حرف امروز گواه فرداست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
2
این منطقه بهترین تریاک محلی را نیز تولید میکند
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
0
0
نماینده بویراحمدسفلی ماجلیلی ها نیازبه تعریف وتمجیدنداریم ما 100سال است چریک منطقه هستیم،بفرما چنذنفرازتحصیل کردگان جلیل تولیست انتصابات استا ن وشهرستانها وجودداردملاک انتصابات هست برای رای جمع کردن دورآینده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: