هدیه تهرانی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«هدیه تهرانی» متولد سال ۱۳۵۱ در تهران است. «هدیه تهرانی» اولین بار برای بازی در فیلم «روز واقعه» انتخاب شد، اما بعد‌ها «لادن مستوفی» جای او را گرفت. شروع کارنامه بازیگری وی با بازی در فیلم «سلطان» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» در سال ۱۳۷۵ بود.«هدیه تهرانی» در شهریور ۱۳۹۲ به سمت نایب رئیس کمیته بانوان تای چی چوان منصوب شد. «هدیه تهرانی» برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «چهارشنبه سوری»، «قرمز»، «کاغذ بی خط»، «شوکران»

نیکی کریمی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«نیکی کریمی» متولد ۱۳۵۰ تهران، دارای مدرک دیپلم است. وی فعالیت سینمایی از سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم «وسوسه» به کارگردانی «جمشید حیدری» آغاز کرد. فیلم کوتاه «داشتن و نداشتن» نخستین تجربه کارگردانی اوست.او با دومین تجربه حرفه‌ای اش در فیلم سینمایی «عروس» سال ۱۳۶۹ با «ابوالفضل پورعرب» به عنوان اولین ستارگان سینمای پس از انقلاب به اوج شهرت رسید. «نیکی کریمی» بهترین بازیگر زن برای فیلم‌های «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «واکنش پنجم» در جشنواره فیلم فجر می‌باشد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «دوزن»، «سارا»، «پری»

ساره بیات

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«ساره بیات» در ۱۴ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. «بیات» از سال ۸۰ وارد تئاتر شد و به مدت دو سال در این حرفه کار کرد. او بعد از گرفتن مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه به مجموعه «یک مشت پر عقاب» دعوت شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «جدایی نادر از سیمین»، «ناهید»

پانته‌آ پناهی‌ها

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«پانته‌آ پناهی‌ها» متولد سال ۱۳۵۶ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از موسسه آموزش عالی سوره است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام منشی صحنه از سال ۱۳۸۰ با فیلم «شام آخر» آغاز کرد.او اولین کار حرفه‌ای اش در بازیگری فیلم «گس» به کارگردانی کیارش اسدی زاده بود.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «من دیه گو مارادونا هستم»، «نفس»

مهتاب کرامتی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«مهتاب کرامتی» در ۲۵ مهر ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرد.او به عنوان تهیه کننده در فیلم «صفر تا سکو» حضور داشت و در سال ۱۳۸۵ به عنوان سفیر صلح یونیسف انتخاب شد. او برای بازی در فیلم «بیست» بهترین بازیگر نقش مکمل زن در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «بیست»، «عصر یخبندان»

لیلا حاتمی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«لیلا حاتمی» در ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران به‌دنیا آمد. پدرش «علی حاتمی» کارگردان بزرگ سینمای ایران بود و مادرش «زری خوشکام» بازیگر سینمای قبل و بعد از انقلاب است.«لیلا حاتمی» کار خود در سینما را با حضور در فیلم‌های پدرش آغاز کرد. اولین حضور او در دوازده سالگی و بازی در فیلم «کمال‌الملک» است. «حاتمی» تا کنون دو بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «رگ خواب» و «بی پولی» شده‌است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «لیلا»، «رگ خواب»، «آب و آتش»، «بی پولی»