به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۸۸۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

خبردنا/ کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارندگی در نیمی از کشور تا فردا ادامه دارد، گفت: بارش‌ها امروز و فردا در مناطقی از غرب، جنوب غرب و شرق کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبردنا/ «کبری رفیعی» روز سه‌شنبه درباره وضعیت آب و هوا افزود: امروز ادامه بارش‌ها در جنوب لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، شمال کرمان، بوشهر، یزد، اصفهان، غرب کردستان، قروین، البرز و تهران خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش‌ها نیز امروز مربوط به چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و شمال غرب استان فارس است که با توجه به شدت بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی شده است. این شرایط نیز سبب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی توصیه کرد: هموطنان باید توجه لازم را در این مناطق داشته باشند. از اواسط وقت امروز بارش‌ها در این مناطق ضعیف و حرکت سامانه بارشی به سمت شرق و شمال شرق کشیده خواهد بود.

به گفته رفیعی، روز چهارشنبه مجددا شمال‌غرب و غرب کشور بارش باران، برف و کاهش دما را خواهند داشت. ضمن اینکه استان‌های گیلان و مازندران نیز بارش دارند. از روز چهارشنبه تا جمعه در استان‌های ساحلی خزر کاهش محسوس دما مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه در گیلان، مازندران و گلستان بارش ها ادامه خواهد داشت. طی این پنج روز بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است که به علت وقوع مه و کولاک برف، سبب کاهش دید خواهد شد.

وی توضیح داد: خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان تا روز جمعه مواج و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز دریای‌خزر مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای تهران۲ درجه سانتیگراد است، گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری با مه رقیق و وزش باد خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: