به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۹۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

خبردنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: رعایت ۱۰۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی، برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون الزامی است.

به گزارش خبردنا/ پرویز یزدان پناه افزود: با توجه به اینکه سرعت شیوع کرونا ویروس اُمیکرون خیلی سریعتر از کرونای دلتا است برای پیشگیری از شیوع این نوع ویروس در استان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها بیش از پیش ضروری است.

وی اظهارکرد: از آنجا که قدرت سرایت اُمیکرون ویروس کرونا به دلیل جهش‌های ژنتیکی متوالی، ۷۰ درصد از سویه دلتا بیشتر است انتظار می‌رود مردم با حساسیت بالایی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه علایم اُمیکرون مشابه سایر گونه‌های ویروس کرونا شامل تب و سرفه مستمر است، خاطرنشان کرد: استفاده دائم از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها از اصلی‌ترین شیوه نامه‌های بهداشتی در مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا و امیکرون است.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون ضروری است، تصریح کرد: افرادی که تاکنون واکسن نزده اند، سریع برای دریافت دُز اول اقدام کنند و کسانی واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند، به پایگاه‌های تجمیع و مراکز مربوطه مراجعه کرده و واکسیناسیون خود را کامل کنند.

وی از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ استان خبر داد و ادامه داد: هم اکنون ۱۱۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می باشند که ۲۸ نفر مبتلای قطعی و هشت نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۴ هزار و ۹۷۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه تاکید کرد: از ۳۵۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت شامل تست های PCR و رپید تست حدود ۱۸ درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و دنا می باشد.

وی بیان کرد: در ماه گذشته شاهد کاهش میزان شیوع بیماری در استان بودیم اما متاسفانه به علت کم شدن میزان رعایت پروتکل ها، نگرانی از اوج‌گیری دوباره شیوع این بیماری و شیوع خیز جدید بیمای افزایش یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: