به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

خبردنا/ یکی از هتل‌های بزرگ منهتن جایی که دون دریپر، مرد دیوانه‌ای که پس از طلاقش از بتی در آن زندگی می‌کرد، پس از گذشت تقریباً یک قرن، از آخرین مهمانان خود در سال ۲۰۲۰ پذیرایی کرد.


اگرچه بیشتر نقاط گردشگری و تفریحی جهان در سال ۲۰۲۲ افتتاح می‌شوند، اما برخی دیگر سال آینده به طور دائم یا موقت بسته خواهند بود. برخی از این مکان‌های مشهور درحال بازسازی یا تعمیرات هستند تا جذاب‌تر و با امکانات بیشتری از قبل بازگشایی شوند.

پلکان هایکو (اوآهو، هاوایی)

 



یک مسیر پیاده‌روی زیبا در اوآهو به نام پله‌های هایکو، که به آن «پله‌های بهشت» هم می‌گویند، گردشگر زیادی دارد که تعداد آنها بیش از ظرفیت این مکان گردشگری است.

با اینکه این پله‌ها در دهه ۱۹۸۰ رسماً به روی عموم بسته شد، اما باز هم بسیاری از کوهنوردان مخفیانه وارد پله‌ها می‌شوند و گاهی اوقات در این مسیر صدمه می‌بینند.

پاییز امسال، شورای شهر هونولولو به اتفاق آرا به برداشتن پلکان برای همیشه رأی داد. انتظار می‌رود این جاذبه گردشگری در سال ۲۰۲۲ برچیده شود.

افرادی که مخفیانه به پلکان هایکو بیایند هزار دلار جریمه می‌شوند.

هتل روزولت (نیویورک)

 



یکی از هتل‌های بزرگ منهتن - جایی که دون دریپر، مرد دیوانه‌ای که پس از طلاقش از بتی در آن زندگی می‌کرد - پس از گذشت تقریباً یک قرن، از آخرین مهمانان خود در سال ۲۰۲۰ پذیرایی کرد.

مسیر استالهایم اسکلویا (وستلند، نروژ)

 



یکی از شیب‌دارترین جاده‌های اسکاندیناوی مسیر استالهایم اسکلویا (Stalheimskleiva) است که دو آبشار زیبا را که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت هستند، به هم متصل می‌کند.

این جاده که به خاطر پیچ‌های تند آن نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۲ در دست تعمیر و مراقبت‌های بسیار است. در حال حاضر تاریخ تاییدشده‌ای برای بازگشایی آن وجود ندارد.

تپه طاق مرمر (لندن)

 

لندن جاذبه‌های زیادی برای دیدن و تفریحات زیادی برای انجام دادن دارد، اما مردم محلی برای بازگشایی یک جاذبه جدید در ژوئیه ۲۰۲۱ هیجان‌زده بودند. اگرچه این جاذبه با عنوان یک خلوتگاه سرسبز در فضای باز با مناظری از هاید پارک معرفی شد، نتیجه نهایی در رسانه‌های اجتماعی با عنوان توده‌ای ناتمام از آوار مورد تمسخر قرار گرفت.

با وجود برخی از مشکلات در طول مسیر، تپه طاق مرمر (Marble Arch Mound) در ماه آگوست بازگشایی شد و در ژانویه ۲۰۲۲ برای همیشه بسته خواهد شد.

کدو تنبل زرد (جزیره نائوشیما، ژاپن)
 

هنرمند ژاپنی یایوکی کوساما (Yayoi Kusama) به خاطر مجسمه‌های عظیم کدوتنبل خالدارش مشهور است. یکی از معروف‌ترین آنها کدوتنبلی با رنگ زرد روشن در اسکله ناوشیما در «جزیره هنر» است که در دریای داخلی ستو قرار دارد.

در ماه اوت، طوفانی قوی کدو تنبل را به دریا برد. سایت هنری Benesse که موزه‌های جزیره را مدیریت می‌کند، موفق شد این قطعات را بازیابی کند، اما مشخص نیست که آیا و کی دوباره این کدو تنبل نمایش داده می‌شود.

تراموا پیک (هنگ‌کنگ)

 


یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های هنگ‌کنگ، تراموا پیک است که بازدیدکنندگان را طی هفت دقیقه به بالاترین نقطه جزیره می‌رساند. این ماشین‌های فلزی قرمزرنگ اولین بار در سال ۱۹۸۹، شروع به کار کردند.

تراموا در ژوئن ۲۰۲۱ برای بازسازی بسته شد و هنوز تاریخ مشخصی برای بازگشایی آن وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: