به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۹۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
استاندار کهگیلویه وبویراحمد:
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت پویش مردمی برای احیا و توسعه جنگل‌ بلوط استان تاکید کرد.

به گزارش خبردنا"از یاسوج"سیدعلی احمدزاده در دیدار با معاون منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: با هدف احیای جنگل‌های استان ضرورت دارد که پویشی مردمی به راه افتد تا دوستداران طبیعت در همه شهرستان‌های استان برای احیا و بذرکاری جنگل‌ بلوط استان مشارکت کنند.
استاندار بر فرهنگ سازی در اجرای طرح پویش مردمی برای بذرکاری، نهال کاری، تقویت جنگل کاری و جنگل داری تاکید کرد و افزود: با تقویت فرهنگ سازی جنگل کاری می توان آن را در مناطق زاگرس نشین تعمیم داد. 
احمدزاده تصریح کرد: منابع طبیعی هم اقدام به شناسایی و تامین بذر مرغوب و تولید نهالستان کرده و بذر و نهال به انداز لازم را در اختیار دوستداران طبیعت قرار دهد.
استاندار با اشاره به گونه ای از درختان در این استان که نادر بوده و در حال انقراض است و اینکه این استان می تواند ذخیره گاه این گیاهان کمیاب باشد، تاکید کرد: نسبت به حفاظت، مراقبت و تکثیر گونه های کمیاب درختان در استان اقدام شود. 
احمدزاده با بیان اینکه، این استان به دلیل وسعت بالای جنگل و گونه های مختلف و متنوع می تواند ذخیره گاه جنگلی محسوب شود، تاکید کرد: از گونه های در حال انقراض جلوگیری شود و نسبت به توسعه و تقویت آن اقدام شود.
استاندار با اشاره به اینکه، علاوه بر کارهای علمی و پژوهشی در این حوزه، افرادی مانند آقای آریا و امثال وی در این استان با اندوخته ها و گنجینه ای از تجارب در بخش منابع طبیعی و جنگل کاری داریم، تاکید کرد: از تجربیات آنها به خوبی استفاده شود و زمینه برای فعالیت بیشتر آنها فراهم گردد.
وی بر ضرورت حمایت از این افراد تاکید کرد و یادآور شد: ضرورت دارد، تجربیات و اندوخته های این افراد تحت عنوان کتابی چاپ و مورد استفاد قرار گیرد و همچنین به نسل های بعدی نیز منتقل شود. 
استاندار با اشاره به اینکه، باید چهره های خوب و ماندگار استان را برجسته و الگوسازی کرد گفت: ساخت تندیس آقای آریا امری اجتناب ناپذیر است.
معاون منابع طبیعی کشور هم با بیان اینکه، نگاه استاندار کهگیلویه وبویراحمد به منابع طبیعی و جنگل ارزشمند و امیدوار کننده است گفت: این استان که درصد بالایی از مساحت آن جنگل است، باید به منابع ارزشمند آن نگاه ویژه باشد.
وی با بیان اینکه، بعد از شمال کشور کهگیلویه وبویراحمد ذخیره گاه گیاهی است، اظهار داشت: این استان در قالب اجرای برنامه های منابع طبیعی در اولویت می باشد.
محمدحسین آریا از دوستداران طبیعت و جنگل که تاکنون نزدیک به یک میلیون نهال بلوط در استان کاشته است و با این حرکت و اقدام ماندگار به یک چهره استانی و ملی تبدیل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: