به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد (٤٥.٦ درصد) و كمترين آن مربوط به استان سيستان و بلوچستان (٢٨ درصد) است.

خبردنا/ شاخص نرخ تورم به تفكيك استان‌ها، نشان مي‌دهد فشار تورم در استان‌هاي محروم بيشتر از استان‌هاي برخوردار بوده است. اعداد و ارقامي كه مركز آمار درباره شاخص تورم در آذرماه امسال منتشر كرده، بيانگر تفاوت قابل ملاحظه روند تورم در استان‌هاي كشور است. اين روندي است كه در دو سال اخير وجود داشته و حتي شدت هم گرفته است.

به گزارش خبردنا/ در آذرماه امسال، بيشترين نرخ تورم ماهانه خانوارهاي كشور مربوط به استان همدان با ٣ درصد افزايش و كمترين نرخ تورم ماهانه مربوط به استان كردستان با ٠.٦ درصد افزايش است.درصد تغيير شاخص كل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) براي خانوارهاي كشور ۳۵.۲ درصد است.

بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد (٤٥.٦ درصد) و كمترين آن مربوط به استان سيستان و بلوچستان (٢٨ درصد) است. نرخ تورم ۱۲‌ ماهه منتهي به آذر‌ماه ١۴٠٠ براي خانوارهاي كشور به عدد ۴۳.۴ درصد رسيد. بيشترين نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان ايلام (٥١.١ درصد) و كمترين آن مربوط به استان قم (٣٩.٢ درصد) است.

همچنين نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهي به آذر‌ماه ١٤٠٠ براي خانوارهاي شهري به عدد ۴۲.۷ درصد رسيد. بيشترين نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان زنجان (٥٠.٦ درصد) و كمترين آن مربوط به استان قم (٣٩.١ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهي به آذر‌ماه‌١٤٠٠ براي خانوارهاي روستايي به عدد ۴٧ درصد رسيد. بيشترين نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان ايلام (٥٤.١ درصد) و كمترين آن مربوط به استان سيستان و بلوچستان (٤٠.٩ درصد) است.

نام:
ایمیل:
* نظر: