به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

خبردنا/ حباب سکه امامی به نزدیک محدوده ۳ درصدی رسید. افزایش حباب فلز گران بهای داخلی دو نشانه متناقض برای معامله گران بازار دارد. از یک سو بالا رفتن حباب سکه نشان می دهد که قیمت های فعلی از پشتوانه بنیادی و قوی برخوردار نیستند و از سوی دیگر، فاصله گرفتن ارزش ذاتی از قیمت بازاری می تواند نشان دهنده آن باشد که معامله گران نسبت به آینده قیمتی سکه بدبین نیستند.

به گزارش خبردنا/ سکه در شرایط فعلی به سختی توانسته است مرز ۱۳ میلیون تومانی را حفظ کند و در برابر افت های متوالی دلار تا حدی مقاومت از خود نشان دهد. دیروز نیز با اینکه اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی پایین رفت، سکه امامی توانست خود را در محدوده ۱۳ میلیون و ۷۰ هزارتومانی نگه دارد. بی تفاوتی فلز گران بهای داخلی نسبت به افت قیمت دلار موجب شد که حباب سکه از ابتدای محدوده ۲ درصدی به نزدیک محدوده ۳درصدی برسد.

دیروز ارزش ذاتی سکه نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان افت کرد و به ابتدای محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی رسید. در چنین شرایطی کار برای حامیان سکه روز به روز دشوار می شود و در صورت ادامه افت دلار، کاهش بیشتر قیمت فلز گران بهای داخلی اجتناب ناپذیر خواهد بود. در این میان سکه بازان امیدوار هستند که کف قیمت اسکناس آمریکایی پایین تر نرود و دلار از محدوده ۲۹هزار و ۴۰۰ تومانی دشوار برگشت قیمت شود. هفته گذشته دلار از محدوده یاد شده پایین تر نرفت. سکه کار دشواری برای نگه داشتن مرز ۱۳ میلیون تومانی خواهد داشت، اگر محدوده ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومانی از دست برود.

نام:
ایمیل:
* نظر: