به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۹۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

خبردنا/ طبق گفته کارشناسان، بیماران از احساس خارش گلو سخن گفته اند و برای همه مبتلایان این علایم یکسان نبوده است.

به گزارش خبردنا، رئیس بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خستگی، بدن ‌درد، سردرد، خارش گلو، آبریزش بینی و عطسه مهم‌ترین علائم اُمیکرون است.

برزگر اظهارکرد: خستگی با سویه‌های قبلی کرونا هم همراه بود و در اکثر موارد، در حدود پنج تا هشت روز ادامه داشت، با این وجود برخی افراد همچنان می‌توانند تا چند هفته پس از عفونت هم احساس خستگی کنند و هنوز مشخص نیست که اگر آزمایش نوع اُمیکرون مثبت شود، خستگی چقدر طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: بدن ‌درد یکی دیگر از علایم اُمیکرون کرونا است که مانند سویه اصلی کرونا ویروس، بیماران مبتلابه اُمیکرون هم این علامت را گزارش داده اند که بدن ‌درد و درد عمومی را تجربه کرده‌اند و این علامت به طور معمول چند روز ادامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه عطسه نیز یکی دیگر از علایم اُمیکرون کروناست، اضافه کرد: این علامت می‌تواند به ‌راحتی با نشانه سرماخوردگی یا آنفلوانزا اشتباه گرفته شود، اما در برخی موارد می‌تواند نشانه‌ای از عفونت اُمیکرون باشد.

برزگر ادامه داد: طبق گفته کارشناسان، بیماران از احساس خارش گلو سخن گفته اند و برای همه مبتلایان این علایم یکسان نبوده است.

وی افزود: تزریق دز سوم به علت بالا بردن چند برابری آنتی بادی علیه ویروس کرونا می تواند نقش محافظت کنندگی در مقابل این ویروس را چندین برابر افزایش دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: