به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۹۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
سازمان هواشناسی خبرداد:
کارشناس سازمان هواشناسی کشور، از افزایش شدت بارش‌ها در استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور و کاهش شدت بارندگی در جنوب غرب کشور خبر داد.

خبردنا/ سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و تگرگ در اکثر مناطق کشور طی امروز و ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش خبردنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را در بر می‌گیرد و باعث بارش باران،‌ وزش باد و در مناطق جنوبی همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید است، ضمن این‌که در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا وزش باد شدید در جنوب شرق کشور و وزش باد بسیار شدید در کرمان پیش‌بینی می‌شود. در شرق هرمزگان،‌ جنوب شرق کرمان،‌ نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش شدت خواهد داشت.

فردا سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال است و شدت بارش برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بعدازظهر سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب، بارش برف و باران در مناطق شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور آغاز می‌شود.

روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر،‌ بارش، سواحل شمالی و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و در سایر مناطق به جز نوار جنوبی، بارش باران و برف همراه با وزش باد موقتی پیش‌بینی شده است. در این روز شدت بارش‌ها برای استان مازندران است.

پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی سه روز آینده و دریای خزر امروز تا چهارشنبه مواج است.

روز جمعه آسمان بیشتر مناطق کشور آفتابی است.

آسمان تهران امروز تقریباً ابری است و وزش باد در جهت غرب ـ شمال غربی با سرعت 9 تا 17 کیلومتر بر ساعت برای آن پیش‌بینی شده است. احتمال بارش باران در پایتخت طی امروز دوشنبه 9 درصد است.

افزایش بارش‌ها در جنوب و کولاک در دامنه‌های جنوبی البرز

امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی کشور در این باره افزود: امروز شدت بارش‌ها در شرق استان هرمزگان، جنوب شرقی کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان است و امکان آبگرفتگی مجدد معابر در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بخصوص شهر‌های چابهار و کنارک وجود دارد.

وی اضافه کرد: خراسان‌های جنوبی و رضوی نیز امروز بویژه در نواحی شرقی بارش‌های خوبی خواهند داشت و استان‌های مرکزی شامل یزد و اصفهان نیز بارش‌های با شدت کمتر دارند ضمن اینکه بارش‌های استان‌های شمال غرب از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان بصورت برف است و در ارتفاعات البرز و جاده‌های کوهستانی این رشته کوه در استان‌های تهران، قزوین، البرز، زنجان و شمال سمنان در ساعات بعدازظهر بارش‌ها بصورت برف و کولاک خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین از بارش‌های پراکنده در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر خبر داد و گفت: آب‌های جنوبی کشور نیز امروز مواج است و ارتفاع موج در شمال خلیج فارس و در محدوده تنگه هرمز به دو و نیم متر می‌رسد.

سرکرده از وزش باد شدید در نواحی جنوب شرقی کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: حداکثر دمای هوای تهران امروز به ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: