به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۰۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
عملیات اجرایی 22 طرح حوزه برق رسانی و بهسازی جاده در شهرستان باشت با 280 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش خبردنا/ درآئینی و باحضور نماینده مردم شهرستانهای باشت و گچساران درمجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی وخانواده معظم شهدا و ایثارگر، طرح های برق رسانی، اصلاح و بهینه سازی برق، بهسازی و آسفالت راههای روستایی، به نمایندگی در روستای کوه دهک در بخش مرکزی شهرستان باشت کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: کلنگ زنی برق کوه دهک به نمایندگی از سه طرح برق رسانی و ۱۷ طرح جهادی بهینه سازی، اصلاح شبکه و کاهش تلفات در شهرستان باشت به زمین زده شد.

معتمدی زاده افزود: همه طرح های درحال اجرای شهرستان باشت با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان است و زمان اجرای طرحها بین ۳ تا ۶ ماه خواهد بود و بیشتر طرح های در دست اجرا هم تاپایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون درسطح استان اصلاح و بهینه سازی برق ۲۵۰ روستا در دستور کار قرار گرفته است و در حال اجرا است.

معتمدی زاده افزود: تا پایان امسال این طرح ها به بهره برداری می رسد و طرح دومداره قلعه رئیسی و دیشموک از ایستگاه دهدشت در حال اجرا است و بیش از ۲۰ کیلومتر آن اجرا شده و تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان طرح درحال اجرا و تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید و ۴۰۰ کیلومتر شبکه سیمی باکابل خود نگهدار در حال اجرا است.

وی افزود: تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار کد دار در استان از نعمت برق پایدار برخوردار هستند و تنها بخشی از روستا‌هایی که جدیدا کددار شده اند در برنامه کاری قرار گرفته است و در مجموع ۹۹ درصد روستا‌های استان از نعمت برق برخوردار هستند.

شهرستان باشت ۲۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

۱۴ هزار نفر از جمعیت باشت در ۱۱۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: