به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
حدود ۲۰ روز است روستاهای "رودریش"، "آجم"،"میدان" و "پاتاوه" به علت بارش برف راه ارتباطی این روستاها از سمت مرکز بخش دیشموک و از سمت یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قطع است.

به گزارش خبردنا/ یکی از اهالی روستای "رودریش" با بیان اینکه این منطقه محروم و هیچ کسی به داد آن نمی رسد، گفت: این روستا دارای دو جاده هست، جاده بردکر رودریش به سمت بخش دیشموک به علت ریش کوه و سیل دو ماه هست به طور کامل قطع و جاده دیگر "رودریش" مارگون به علت برف سنگین در گردنه"چالگاه" ۲۰ روزه قطع و مردم تنها به سختی تراکتور عبور می کنند.

وی افزود: به علت نبود راه ارتباطی و نبود شبکه تلفن و نبود برق از هیچ جایی استان اطلاع نداریم و هیچ مسئولی از زمان اولین باران تاکنون به داد ما نرسیده است.

وی بیان کرد: بخشدار دیشموک اطلاع می دهیم می گوید لودر و ماشین آلات راهداری نداریم.

"صفا حبیبی"، بخشدار دیشموک در این خصوص اظهار کرد: محورهایی که برفگیر شده‌اند از سمت حوزه دیشموک نمی‌شود که بازگشایی شوند و باید از قسمت مارگون بازگشایی شوند.

وی با بیان اینکه بازگشایی جاده‌های برفگیر با اداره راهداری است، افزود: تاکنون چندین بار با راهداری شهرستان کهگیلویه و حتی استان تماس گرفته ایم اما تاکنون هیچ کاری نکردند.

حبیبی خاطرنشان کرد: با این وضعیت اگر یک قفل بر اداره راهداری شهرستان کهگیلویه بزنند بهتر است.

وی بیان کرد: همچنین چندین بار با فرماندار کهگیلویه و مارگون در خصوص بازگشایی این جاده‌ها صحبت کردیم و قول دادند که این مشکل برطرف خواهد شد.

قطع ارتباط ۲۰ روزه ۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد با دنیا !

"الله جانی پور"، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: طی سال‌های قبل راه این روستاها معمولاً تا اردیبهشت ماه مسدود بود اما گاهی وقت از سمت مارگون باز می شد.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی این روستاها از سه مسیر است، افزود: مسیر مارگون_ تنگ آسیاب _پاتاوه آجم_ رودریش مسیر اول است که در این مسیر رودخانه فصلی وجود دارد که ممکن است آب زیاد داشته باشد و امکان بازگشایی وجود نداشته باشد.

جانی پور اظهارکرد: مسیر دوم از چیربیون_ گردنه آسه_گردنه چالگاه_ رودریش است که گردنه چالگاه جز ۷۷ گردنه برفگیر استان کهگیلویه و بویراحمد است و دکل تلویزیونی منطقه در این گردنه صعب العبور و سخت گذر نصب است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مسیر سوم از دیشموک_مورخانی_ بردکر_ رودریش است که در فصل زمستان هیچ وقت از ناحیه شهرستان کهگیلویه بازگشایی نشده است.

به گزارش خبردنا/ حدود ۲۰ روز است روستاهای "رودریش"، "آجم"،"میدان" و "پاتاوه" به علت بارش برف راه ارتباطی این روستاها از سمت مرکز بخش دیشموک و از سمت یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قطع است. انتظار می رود که مسئولان و متولیان مربوطه با توجه به اینکه ۲۰ روز است این روستاها ارتباطی ندارند نسبت به امدادرسانی، بازگشایی جاده ارتباطی و حتی بسته های معیستی به مردم این روستاها کمک کنند.روستای "رودریش" از توابع دیشموک، در ۴۵کیلومتری شهر دیشموک مرکز این بخش و در ۱۵۰ کیلومتری شهر دهدشت مرکز، شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
0
0
جناب بخشدار به جای خسته نباشید میگی باید درب راهداری را قفل بزنند.واقاعا.........؟؟؟ انجایی را که باید قفل بزنند درب بخشداریه نه اداره راه
البته کارم وشغلم در حوضه برق می باشه ولی واقعا به راه داران عزیز خسته نباشید میگم
نام:
ایمیل:
* نظر: