به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۰۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر مطالبه گری مدیران و ایجاد تحول در اشتغالزایی با اولویت اشتغال انبوه و پایدار تاکید کرد و گفت:همه مدیران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، موظف اند برای پیگیری مطالبات این استان تلاش کنند.

 به گزارش خبردنا" سیدعلی احمدزاده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه با هیچ طرحی که بدون اشتغال پایدار باشد، موافقت نخواهد شد، گفت: اشتغال باید در همه بخش ها شامل، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و صنایع دستی و خدمات باشد.
استاندار با بیان اینکه، مدیران در طرح های ایجادی، فرمانداران را دخیل دهید، تاکید کرد: فرماندارن هم در شهرستان ها تاکیدشان بر طرح های اشتغالزای پایدار و اولویت بر تعداد اشتغال بالا باشد و واحدهای ایجادی نیز باید تثبیت شده و توسعه ای باشند.
احمدزاده تصریح کرد: یکهزار میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال استان در ۱۴۰۰ اختصاص داده اند و اگر این مبلغ را جذب کنیم می توانیم یکهزار میلیارد تومان دیگر جذب کنیم.

استاندار به حساسیت جهت واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در ایجاد طرح های اقتصادی تاکید کرد و گفت: در واگذاری زمین برآورد لازم صورت گیرد، مسئله زمانبندی اعمال شود و کنترل و دقت لازم به عمل اید.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به اهمیت سند آمایش سرزمینی استان در رابطه با خطوط ریلی اشاره داشت و گفت: گفتگوهای لازم در باره خط ریلی اقلید - یاسوج با وزیر راه و شهرسازی انجام گرفته است.

وی اتصال خط ریلی لردگان به شهرستان کهگیلویه از محور پاتاوه به دهدشت را  از پیشنهادات ارائه شده به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد اداره راه و شهرسازی مطالعات این دو طرح را آغاز کند و  مستندات لازم  را به وزارتخانه راه و شهرسازی ارسال نماید.

احمدزاده، یکی از موارد مهم در سند آمایش سرزمینی را احداث سد‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به خشک سالی‌ها و کم آبی در برخی شهر‌ها و روستا‌های استان نیاز به احداث سد ضرورت دارد که مهمترین آنها سد آبریز کهگیلویه و سد تنگ سرخ است.

وی با بیان اینکه، استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد، یادآور شد: در سال های اخیر برخی سدها در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شد که منفعت زیادی برای استان ندارد.

استاندار با بیان اینکه، در سد مارون، چم شیر و حتی کوثر استان‌های دیگر دیده شدند و تنها بخش کوچکی اراضی کشاورزی امامزاده جعفر و لیشتر در این سد‌ها لحاظ شده است، گفت: در سد مارون آب برای شهر‌های هندیجان و کشاورزی استان خوزستان دیده شده، اما هیچ گونه تخصیص برای شهرستان کهگیلویه وجود ندارد.

وی به دیدار خود و نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با وزیر نیرو پیرو سد آبریز کهگیلویه اشاره داشت و گفت: نماینده این شهرستان به شدت پیگیر این سد است، اما محیط زیست کشور اشکالاتی به احداث آن گرفته که یکی از آنها خشک شدن تالاب شادگان و از بین رفتن گاومیش هاست.

احمدزاده تصریح کرد: خوزستان از سد آبریز کهگیلویه با نام مارون ۲ یاد می کند و در احداث این سد رغبتی ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جلسه خود و این نماینده با سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد و گفت: محیط زیست دلایل قانع کننده در خصوص عدم احداث این سد ندارد.

وی با بیان اینکه، مدیران باید در سند آمایش سرزمین آینده استان را ببینند، افزود: امروز استان ما آب ندارد، کم آبی رخ داده که یکی از مواردی می‌ تواند این مشکل را رفع کند احداث سد است.

احمد زاده با بیان اینکه، بسیاری از پروژه‌ها را می ‌توان از محل اعتبارات وزارت خانه‌ها تکمیل و حتی کلنگ زنی کرد، گفت: این مورد را برخی از خود همین وزرا عنوان کردند که باید مدیران ما از این ظرفیت استفاده کرده و به دیدار مدیران بالا دستی بروند و اعتبار بگیرند.

احمدزاده با بیان اینکه، مدیران باید از مدیران و وزیران بالادستی خود مشکلات استان را مطالبه گری کنند، بیان کرد: اگر می خواهیم بیکاری را از بین ببریم راه حل این کار سطح بالا دیدن است.

وی نمونه اقدامات مهم برای استان را تصویب مرز هوایی با پیگیری از مدیران بالا دستی در تهران عنوان کرد و یادآور شد: با تصویب این اقدام امکانات بیشتری در اختیار این فرودگاه قرار می ‌گیرد که می ‌تواند در ایجاد شغل تاثیر گذار باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمونه این امکانات و تجهیزات را ایجاد گمرک هوایی و توسعه باند و پاویون فرودگاه یاسوج و گچساران عنوان کرد و یادآور شد: اگر ما بخواهیم می ‌توانیم با پیگیری خیلی از مشکلات و موانع بودجه را در استان برطرف کنیم.

وی به اختصاص اعتبار اشتغال زایی به سازمان‌ها اعم از جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره داشت و گفت: وقتی پول می ‌دهیم باید اشتغال زایی پایدار و انبوه صورت گیرد و با یک نفر و ۲ نفر قانع نشویم.

احمد زاده با بیان اینکه، یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی داریم و اگر استفاده شود می توان یکهزار میلیارد تومان دیگر گرفت، بیان کرد: اشتغال زایی باید پایدار باشد، زیرا بسیاری از جوان‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها به دنبال شغل هستند و این اعتبار باید به صورت درست هزینه شود.

وی به سومین دستور کار جلسه تهاتر اسناد خزانه به بدهی های مالیاتی و پیمانکاران اشاره داشت و گفت: تمامی فرمانداران و سازمان‌ها موظف هستند پیمانکاران را شناسایی و مسئله تهاتر را به آنها اعلام کنند .

استاندار با بیان اینکه،۹۶۰ میلیارد تومان استان بدهی به پیمانکاران دارد، گفت: تنها ۶ میلیارد تومان از این بدهی به صورت اسناد خزانه تسویه شده است که بسیار ناچیز بوده و برای جذب تا پایان سال جاری بیشتر مهلت نداریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: