به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۰۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کتاب دو عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج در انتشارات مطرح بین المللی الزویر (Elsevier) به چاپ رسید

به گزارش خبردنا/ این کتاب برای پژوهشگران و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بویژه در رشته های مهندسی شیمی، شیمی و محیط زیست و همچنین مهندسان طراحی فرآیند در صنایع مختلف کتابی ارزنده و مفید خواهد بود.

نخستین کتاب در زمینه تشدید فرایند های جذب در دنیا با عنوان "Intensification of Sorption Processes: Active and Passive Mechanisms" توسط دکتر محمودرضا رحیمی استاد گروه مهندسی شیمی و دکتر سلیمان مصلح استادیار گروه مهندسی پلیمر دانشگاه یاسوج تألیف شده است و توسط انتشارات الزویر در ماه نوامبر سال 2021 منتشر گردیده است.

این کتاب در دو بخش و هفت فصل نگارش شده است و به بیان جامع کاربرد فرآیندهای نوین جذب بر پایه فناوری تشدید فرآیند (Process Intensification) در صنایع مختلف (نفت و گاز، پتروشیمی، داروسازی، صنایع غذایی، آب و فاضلاب و ...) پرداخته است. این کتاب ضمن بیان اصول بنیانی در تشدید فرآیندها و ساخت تجهیزات، چالشهای موجود در بحث افزایش مقیاس را به همراه ارزیابیهای فنی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب برای پژوهشگران و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بویژه در رشته های مهندسی شیمی، شیمی و محیط زیست و همچنین مهندسان طراحی فرآیند در صنایع مختلف کتابی ارزنده و مفید خواهد بود.تالیف آن از سال ۲۰۱۸ آغاز و در سال ۲۰۲۱ به اتمام رسیده است و حاصل پژوهش های چندین ساله دکتر محمودرضا رحیمی و تیم تحقیقاتی ایشان به وپژه دکتر سلیمان مصلح می باشد و با توجه به اینکه بخش عمده کتاب هم زمان با همه گیری ویروس کووید-۱۹ نگارش شده است،

در مقدمه این کتاب به نقش فناوری تشدید فرآیند در تولید واکسن کووید-19 نیز اشاره شده است و نویسندگان پیشنهاداتی را در راستای توسعه فناوریهای پایدار جهت تولید دارو و واکسن جهت مقابله با بیماریها، از جمله COVID-19، معرفی نموده اند.


لینک دسترسی به صفحه کتاب منتشرشده در پایگاه الزویر:


https://www.elsevier.com/books/intensification-of-sorption-processes/reza-rahimi/978-0-12-821411-4

خبردنا صمیمانه این موفقیت شایسته را خدمت برادر عزیز و ارزشمندمان اُستاد فرهیخته دکتر محمودرضا رحیمی و دکتر سلیمان مُصلح و البته به تمام جامعه دانشگاهی تبریک و برای این عزیزان همواره آرزوی توفیق روزافزون از حی لایزال مسآلت دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: