به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۰۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبرداد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب طرح جهادی اصلاح و بهینه سازی برای ۲۵٠ روستای این استان تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبردنا/ "جمال معتمدی زاده" روز چهارشنبه ۲۲ در ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران از اصلاح و بهینه سازی شبکه برق برای ۲۵٠ روستای استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در قالب طرح جهادی اصلاح و بهینه سازی، پوشش ۲۵٠ روستا تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت پایداری شبکه در پیک‌های سنگین، اظهار داشت: یک دستگاه پست ۵٠ مگاولت آمپر در دهدشت راه اندازی شده و در سوق نیز با نصب اتو ترانس رفع ضعف ولتاژ اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهر یاسوج مهاجرپذیر بوده، خاطرنشان کرد: راه اندازی رسمی اداره منطقه‌ غرب برق یاسوج با پیگیری‌ها در دست اقدام بوده و عملاً کار خود را آغاز کرده است.

معتمدی زاده از تحویل پنل‌های خورشیدی به عشایر استان خبر داد و تصریح کرد: سهمیه سال جاری ۱۰۰۰ پنل بوده که تعداد زیادی از آن تحویل جامعه هدف شد و ۱۱۱۰ دستگاه پنل خورشیدی نیز سهم استان در سال آینده خواهد بود. این پنل ها براساس لیست ارائه شده از سوی اداره کل امور عشایر توزیع می شوند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۴۸ پروژه برق استان تأمین اعتبار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱ پروژه بود، ۱۲۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد ترانس‌های استفاده شده در سال گذشته ۱٠۴ دستگاه بود، عنوان کرد: این تعداد در سال جاری به ۲۷٠ دستگاه ترانس رسیده که افزایش ۱۶۶ عددی را در این زمینه شاهد بودیم.

معتمدی زاده گفت: در بخش ظرفیت، مجموع ظرفیت استفاده شده در سال جاری ۳۱ هزار کیلوولت آمپر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۶ هزار کیلوولت آمپر رشد ۱۵ هزار کیلوولت آمپر رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه در بلوارهای اصلی مشکلات روشنایی از نوع سرقت کابل و منبع تغذیه رخ داده است، اظهار کرد: در بحث روشنایی‌های جدید، باید با نگاه صحیح و همکاری دستگاه‌های متولی اقدامات اجرایی شود.

معتمدی زاده با اشاره به مشکل در جمعه بازار یاسوج، اظهار کرد: با وجود کابلی شدن شبکه، استفاده غیرمجاز از شبکه را شاهد هستیم که این مساله به معضلی تبدیل شده استو لازم است که شهرداری و دستگاههای متولی همکاری داشته باشند تا با توجه به خطرات و استاندارد نبودن انشعابات این بازار ساماندهی و یا تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه ۹٠٠٠ کیلومتر شبکه در استان داریم، اظهار کرد: نداشتن نگاه مهندسی در زیرساخت‌های گذشته گاهاً وجود داشته و در صورت نیاز، هر نقطه‌ای که موردی وجود داشته باشد اصلاح خواهد شد. تعداد ۷۰ روستا در قالب طرح بهینه سازی و کاهش تلفات انرژی در استان مدنظر قرار گرفته بود که این تعداد با رایزنی‌های انجام گرفته به ۲۵۰ روستا افزایش یافت که کار آنها تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

رفع ناپایداری‌های ولتاژ برق در برخی شهرستان‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع ناپایداری‌های ولتاژ گفت: با اقدامات انجام گرفته و مساعدت برق منطقه‌ای خوزستان احداث پست شهرستان بهمئی در سال گذشته اتفاق افتاد و قبل از شروع فصل گرما به بهره‌برداری رسید تقریبا سطح ولتاژ برق بهمئی و روستاهای آن منطقه پایدار شد و اکنون نوسان برق را در آن مناطق نداریم.

معتمدی زاده همچنین با اشاره به مشکلاتی که در شهرستان کهگیلویه وجود داشت، افزود: در تابستان مشکل افت ولتاژ وجود داشت در دهدشت، لنده و سوق مشکل داشتیم که با مساعدت‌های انجام شده پست ۵۰ مگاوات آمپر به زیر بار رفت و در تابستان ناپایداری ولتاژ در شهر دهدشت نداشتیم و با خرید یک دستگاه اتو ترانس در سوق افت ولتاژ برق به ثبات رسید.

وی با بیان اینکه شبکه شهر دیشموک و قلعه رئیسی توسط یک خط تغذیه می‌شد و طول آن با در نظر گرفتن انشعابات فرعی ۴۵۰ کیلومتر بود که تقریباً در کشور مورد بی‌نظیری بود، تاکید کرد: نوساناتی در شبکه این دو شهر وجود داشت که برطرف شد همچنین ضعف ولتاژ در منطقه "قلعه دختر" را داشتیم که یک اتوترانس برای آنجا در نظر گرفته شد و ولتاژ برق این منطقه نیز به ثبات رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: برای اولین بار در استان استفاده از تکنولوژی روز در تولید پایه‌های کامپوزیت را داریم که اکنون در یک روستا در حال نصب چنین پایه‌هایی هستیم همچنین برای مدیریت مصرف، مرکز پایش را راه اندازی کردیم.

معتمدی زاده تصریح کرد: باهمکاری مشترکین در میان استانها بهترین وضعیت را در خصوص خاموشی‌ها داشتیم که جای قدردانی از مشترکین را دارد و توانستیم با همکاری مردم استان و مشترکین تابستان را با کمترین خاموشی نسبت به کل کشور پشت سر بگذاریم.

وی اظهارکرد: موضوعی که سال‌ها مسکوت مانده بود ساختمان شرکت برق بود که در مدیریت ما این موضوع پیگیری شد و کار شروع شده و بدون وقفه در حال ادامه است.

۱۹۰میلیارد تومان طلب داریم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد پایه‌های برق نصب شده ما در سال گذشته ۱۷۵۳ پایه بود که در سال جاری ۷۰۱۵ عدد افزایش یافت؛ طول تعویض شبکه ما ۷۸ کیلومتر بود که در سال جاری به ۴۱۰ کیلومتر رسید و مجموع اعتبارات عمرانی شرکت برق استان در سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان بود که به ۳۰۵ میلیارد تومان رسید.

معتمدی زاده عنوان کرد: در حوزه مطالبات چیزی نزدیک به ۱۹۰ میلیارد تومان مطالبه داریم که ۱۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های اداری و بخش‌های دولتی است و اگر مطالبات ما پرداخت شود خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه خواهیم کرد. بدهکاری های خود را در شرکت توزیع نیروی برق استان به روز کرده‌ایم درحالی از شرکت آب و فاضلاب استان ۴۰ میلیارد تومان مطالبات داریم که بدهی ما به آن اداره تنها ۱۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: امسال در بحث مدیریت مصرف هم سازمان‌ها و ادارات و مشترکین صنعتی و کشاورزی تشویق شدند و کسانی که خوب مصرف کردند به آنها پاداش داده شد که در همین خصوص با ۹۸۱ میلیون تومان پاداش پرداخت کردیم.

در شهر یاسوج با مشکلات زیادی در خصوص سرقت‌ها مواجهیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در شهر یاسوج با مشکلات بسیار زیادی در خصوص سرقت‌ها مواجهیم که در ورودی‌های شهر اگر خاموشی معابر مشاهده می‌شود به دلیل سرقت کابل‌ها بوده که کل شبکه تغذیه چراغ‌ها را تخریب کردند و اکنون به دنبال شبکه هوایی برای آنها هستیم. ۹۰۰۰ کیلومتر شبکه متوسط با ۵۰۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان داریم که نمی‌توان برای تک تک آنها دوربین بگذاریم و باید سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها و دستگاه‌های دیگر به کمک همدیگر آمده و برای نصب دوربین در شهر اقدام کنند.

معتمدی زاده بیان کرد: در دو شب گذشته ۶۰ نقطه در مرکز شهر یاسوج شبکه فشار ضعیف برق به سرقت رفت که این کار ما را برای خدمات به مردم سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار کیلومتر شبکه فرسوده در سطح استان داریم، ادامه داد: تا آذرماه ۱۴۰۰ تلفات برق در این استان ۱۵.۹۶ درصد بوده در حالی که در سال گذشته این میزان به ۱۶.۹۶ درصد می رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۱۰۰ پرونده خسارت ناشی زا نوسانات برق به لوازم برقی و خانگی مشترکین از سالهای قبل داشته ایم که ۱۰۰۰ پرونده با مبلغ سه میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳۰۰ پرونده تکشیل شده با میزان خسارت ۶ میلیارد تومانی تشکیل شده است.

معتمدی زاده تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۳۴ دستگاه رمز ارز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و جمع آوری شده است.

وی در خصوص طرح رایگان برق امید بیان کرد: ۳۳۰هزار قبض با تخفیف دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در راستای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته صادر شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: