به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
نمایندگان استان " کهگیلویه و بویراحمد "نیز در این گروههای دوستی فعالیت هایی دارند و البته جالب است که بدانید آقایان " موحد ، روشنفکر و حسینی پور " در کدام گروههای دوستی پارلمانی حضور دارند.

خبردنا – عادل علیبازی : مجلس شورای اسلامی از نخستین سال­ های تشکیل پارلمان در جمهوری اسلامی ایران، توجه خاصی به این بُعد از مناسبات پارلمانی داشته است اما آغاز فعالیت گروه­های دوستی پارلمانی به سومین دوره فعالیت مجلس شورای اسلامی باز می گردد و تاکنون همواره گروه ­های دوستی پارلمانی در قالب اساسنامه مصوب با کشورهای مختلف تشکیل شده اند.

در دوره دهم با 123 کشور دنیا در قالب 26 گروه و 2 گروه کاری فعالیت گروههای دوستی پارلمانی شکل گرفته است که نمایندگان هر حوزه انتخابیه بنا به شاخص های در نظر گرفته شده از سوی مجلس شورای اسلامی در تعدادی از این گروههای دوستی عضو هستند .

نمایندگان استان " کهگیلویه و بویراحمد "نیز در این گروههای دوستی فعالیت هایی دارند و البته جالب است که بدانید آقایان " موحد ، روشنفکر و حسینی پور " در کدام گروههای دوستی پارلمانی حضور دارند.

دکتر " مهدی روشنفکر " نماینده " بویراحمد و دنا " :

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران با کشورهای " فرانسه، رومانی، ونزوئلا، کنیا و گویان " است .

رئیس این گروه "محمد مهدی مفتح " نماینده " تویسرکان " استان " همدان " است و اعضای آن " سمیه رفیعی و علی خضریان (تهران ) ، جمیری (بوشهر ) ، بهروزی فر ( فومن ) ، انصاری (ممسنی ) ، ساعدی (دشت آزادگان ) ، عزیزی (شیراز ) ، ورناصری (مسجد سلیمان ) ،رجایی ( اصفهان ) و آزادی خواه (ملایر ) هستند .

سید "محمد موحد " نماینده " کهگیلویه بزرگ ":

عضو گروههای دوستی پارلمانی کشورهای " الجزایر، سنگاپور، اسلوونی، لتونی و مالی " هستند .

رئیس این گروه حاج آقا " نوروزی نماینده " رباط کریم " و اعضای آن " قادری (شیراز ) ، شیخی (مبارکه ) ، حق وردی (شهریار ) ، پوربیگلری (سیرجان )، دلیگانی (شاهین شهر ) ، بشیری ( پاکدشت ) ، میرمحمدی (میبد ) ؛ موسوی ( لار ) و مظلومی ( بهبهان ) هستند

سید " ناصر حسینی پور " نماینده "گچساران و باشت  "  : 

براساس آنچه در سامانه رسمی نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجود است جناب " حسینی پور " عضو هیچ کارگروه دوستی پارلمانی نیست .

پیگیری های نویسنده از طریق نماینده گچساران و باشت برای پاسخ به اینکه آیا وی عضو کارگروهی هست یا خیر بی نتیجه ماند و از طرف این نماینده مجلس پاسخی داده نشد .

بنظر می رسد با توجه به اینکه نماینده گچساران و باشت از طریق انتخابات میاندوره ای به مجلس راه یافت و تقسیم نمایندگان در کارگروههای دوستی در ماههای اول شروع به کار مجلس انجام می شود عملا زمان لازم برای حضور حسینی پور در یکی از کارگروهها پایان یافته است .

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
عضوبودن یانبودن تواین گروهها هم شد آب ونان
واقعا متاسفم که سایتهای خبری استان ما بااین اخبار مضحک شان خبرنگاری را اینقدر پایین میارن
مدیر پایگاه سلام ، پیشنهاد می شود بدون مطالعه درباره مطالبی که اطلاعات کمتری دارید اظهار نظر نفرمایید .
نام:
ایمیل:
* نظر: