به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۱۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
سد کوثر و سدمارون که اسمش برای استان ماست اما بهره چندانی از این سدها هم نبردیم ، هرچند از بخشی از این سدها نیز منتفع می شویم اما ناراضی هستیم و باید ازسد چم شیر نیز بهره ای برای این شهرستان داشته باشیم.

خبردنا : امامان جمعه گچساران و دیشموک استان " کهگیلویه و بویراحمد " توصیه های درباره سدهای استان داشته و بر بهره مندی بیشتر استان از منافع آن تاکید کردند .
به گزارش " خبردنا "، امام جمعه گچساران در نماز جمعه این هفته تاکید کرد : کهگیلویه وبویراحمد بهره چندانی از سدهای کوثر و مارون نبرده است
حجت الاسلام سید "امین الله حجازی" افزود : سد کوثر و سدمارون که اسمش برای استان ماست اما بهره چندانی از این سدها هم نبردیم ، هرچند از بخشی از این سدها نیز منتفع می شویم اما ناراضی هستیم و باید ازسد چم شیر نیز بهره ای برای این شهرستان داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید از ازالان به سد های چم شیر و کوثر بیشترتوجه بشود ادامه داد : سدآبریز قرار بوداجرا شود که بعد بهانه ها آوردند که ممکن است آب سد مارون هم کمترشود ولی نماینده ولی فقیه تاکید داشتند که سدآبریز باید اجرا شود.
حجازی تصریح کرد : اجازه نمی دهیم که سد آبریز دراستان تعطیل شود که اگر اجرا نشود مشکلات دیگری بوجود خواهد آمد .
امام جمعه گچساران از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در این مورد خاص قرص و محکم بایستند.
همچنین امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه این هفته دیشموک تاکید کرد : احداث سدها بخش کشاورزی کهگیلویه را متحول می‌کند .
حجت الاسلام " علی اکبر راوند " معتقد است با احداث سدهای آبریز و بالیاب بخش عظیمی از زمین‌های تشنه شهرستان کهگیلویه آبیاری می‌شود.
وی با اشاره به انجام مطالعات سد بالیاب در سال های گذشته افزود: سد بالیاب می تواند مشکل مناطق دیشموک، چاروسا و دشمن زیاری را برطرف کند که از استاندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار ملی کردن این طرح هستیم.

وی ادامه داد: سد آبریز سبب رفع مشکلات کشاورزی منطقه چرام می شود که توجه به این دو طرح مهم در شهرستان کهگیلویه سبب زیر آب رفتن بیش از 15 هزار هکتار زمین کشاورزی می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: