به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۲۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
 
 

دهکده‌ای متروکه که به یک سفینه فضایی شباهت دارد در زیر دریای سرخ متلاشی شده است.  دهکده‌ای شبیه به یک سفینه فضایی در عمق آب پیدا شده است که اکنون کوسه‌ها در آن قرار گرفته اند.

به گزارش خبردنا/ محفظه‌ای که به یک سفینه فضایی شباهت دارد، در زیر جلبک‌های دریای سرخ کشف شده است. این سفینه اکنون محلی برای زندگی کوسه‌ها شده، اما دانشمندان و غواصان امیدوار بودند این اتاقک محل زندگی انسان‌ها در زیر آب  بوده است. در سال ۱۹۶۲، اولین سکونتگاه انسانی در ۳۵ کیلومتری سواحل سودان و در انتهای دریای سرخ ساخته شد.

ژاک ایو کوستو، کاشف دریایی، با ساخت این اتاقک به دنبال امکان پذیر بودن زندگی طولانی انسان‌ها در زیر آب بود. او برای تأمین مالی این آزمایش، کاوشگر فرانسوی، شرکت ملی نفت آن کشور را متقاعد کرد تا از پروژه تحقیقاتی خود حمایت کند. در پی این حمایت او سه سفینه در بخش‌های مختلف اقیانوس‌های جهان ایجاد کرد که امروزه تنها یکی از آن‎ها قابل مشاهده است. همچنین این سفینه فرسوده شده در نزدیکی سواحل سودان قرار دارد. 

دریای سرخ

بر اساس گزارشی از وب سایت انجمن کوستو، این سفینه از چندین کپسول تشکیل شده است که حداکثر هشت غواص می‌توانند در آن زندگی کنند. اکنون این سفینه جاذبه اصلی غواصان آماتور است. این کپسول‌ها "خانه ستاره‌دریایی" نامیده می‌شد که شامل اتاق خواب، اتاق نشیمن، غذاخوری، امکانات بهداشتی و اتاق آماده سازی غواصی بود.

دریای سرخ

هدف این تحقیق مستقر شدن خدمه‌ها به مدت چهار هفته در عمق ۱۰ متری دریا بود تا در نتیجه مدت زمان دوام آن‌ها را زیر آب بررسی شود. خدمه از طریق یک زیردریایی به صورت روزانه تدارکات دریافت می‌کردند. علاوه بر این، پزشک به طور مرتب برای معاینه محققانی که یک ماه کامل در سفینه مانده بودند، به زیر آب می‌رفت. کوستو، همسرش و چندین دانشمند دریایی درون این سفینه زندگی می‌کردند. همچنین او ساختار زندگی روزمره در آن سفینه را به فیلم جهانی بدون خورشید در سال ۱۹۶۴ توصیف کرد.

https://khabardena.ir/

نام:
ایمیل:
* نظر: