به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۲۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
دلشاد تاکید کرد:
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که موافق بازگشایی مدارس بوده و اساسا با مجازی شدن آموزش و پرورش دانش آموزان در فضای مجازی مخالف است.

" کورش دلشاد " در گفت و گو با خبردنا گفت: فضای مجازی اگرچه مزایای فراوان و مثمرثمری دارد اما در موضوع ارائه مطالب آموزشی برای دانش آموزان و اینکه مدارس تعطیل شود تا دانش آموزان از طریق فضای مجازی، آموزش های درسی را فرا بگیرند نمی تواند سودبخش باشد.

وی با تاکید براینکه مدارس حضوری حتما می تواند موثرتر از مدارس مجازی باشد، اظهارداشت: با بسته شدن مدارس شهرستان بویراحمد در شرایط کنونی مخالف بوده و معتقدم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، مدارس به فعالیت های خود ادامه دهند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پاسخ به این سوال که براساس آمار ستاد کرونا، استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه فراگیری ویروس اُمیکرون است و آن زمان مدارس باید چه شیوه ای را انتخاب کنند؟ هم خاطرنشان کرد: من معتقدم با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان از شیوع ویروس کرونا و اُمیکرون در جامعه و مدارس جلوگیری کرد.

دلشاد گفت: براساس دستورالعمل های ستاد کرونا و نظارت های مستمری که از سوی کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بر مدارس صورت می گیرد، تلاش می کنیم شاهد شیوع این ویروس در مدارس نباشیم.

وی با تاکید براینکه به مدارس شهرستان گفته ایم اگر احساس کنند شرایط شیوع ویروس در مدارس نگران کننده و معلمان و دانش آموزان در معرض آسیب هستند باید شورای مدرسه در کمترین زمان ممکن تصمیم گیری کند، یادآورشد: شورای مدارس اختیارات لازم برای شیفت بندی،گروه بندی و حتی تعطیلی مدرسه را دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پاسخ به این سوال که آیا دانش آموزان و معلمان مدارس این شهرستان گرفتار ویروس کرونا شده اند یا خیر؟ هم ادامه داد: بله، بطور حتم دانش آموزان و معلمان در این شهرستان مانند سایر دانش آموزان و معلمان سایر مدارس کشور و استان گرفتار این ویروس شده اند اما ما تاکید کرده ایم اگر دانش آموزی و یا معلمی حتی دچار سرماخوردگی شده باشد شورای مدرسه باید فورا تصمیم گیری و مصوبات خود را اجرایی کند.

با مدیر یا مدیران متخلف برخورد قانونی می شود

دلشاد گفت: اغلب کلاس های درسی با جمعیت 30 نفر به بالا باید گروه بندی شده باشند و اگر مدیر مدرسه یا مدیران مدرسه ای این گروه بندی ها را انجام نداده و از سوی والدین شکایت شوند بطور حتم آن مدیر دچار تخلف شده و طبق قانون با مدیر یا مدیران متخلف برخورد می شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خود را تابع تصمیمات ستاد کرونا می داند، تصریح کرد: اگر در مدرسه ای کوچکترین شیوع همگانی بیماری کرونا وجود داشته باشد از شورای آن مدرسه مصرانه می خواهیم تصمیمات لازم را حتی تا تعطیلی مدرسه انجام دهد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از بازدید سرزده خود از مدارس شهرستان هم خبرداد و اظهارداشت: در برخی اوقات بطور سرزده از مدارس شهرستان بازدید نموده و اگر مدیری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی ، گروه بندی کلاس ها و نظارت بر حوزه بهداشت مدارس، دقت لازم را نداشته باشد حتما براساس قانون، برخوردهای لازم صورت می گیرد.

دلشاد گفت: جمعیت دانش اموزی شهرستان بویراحمد بیش از 70 هزار دانش آموز بوده و از سویی چهار هزار و 500 معلم مسوولیت تعلیم و تربیت این دانش آموزان را دارند که این تعداد دانش آموز و معلم حدود 65 درصد از جمعیت آماری دانش آموزان و معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد را شامل می شود.

وی فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را هم 2 هزار و 720 فرهنگی برشمرد که برخی از آنان اکنون در مدارس غیردولتی و یا موسسات مشغول به امر تعلیم و تربیت هستند.

https://khabardena.ir/

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
حرف نزن لطفا.
نام:
ایمیل:
* نظر: