به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۲۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: شدت سرایت بیماری اُمیکرون خیلی بالاست حتی در اطفال و کودکان، خودمراقبتی افراد و خانواده ها افزایش یابد

 به گزارش خبردنا"سیدعلی احمدزاده در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: اکثر افراد میتلا، بستری و یا در بخش مراقبت‌های ویژه، افرادی هستند که واکسیناسیون شان را کامل نکرده‌ و نسبت به دستورالعمل ها بی تفاوت بوده اند، لذا نزدن واکسن می‌ تواند و خامت بیماری را شدت دهد.
استاندار با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار داشت: اُمیکرون سرعت انتشار آن تا ۱۰ برابر سویه دلتا است و تا ۲ روز ماقبل نیز قابل شناسایی نیست و بارها هشدار داده شده که موج امیکرون فوق العاده خطرناک است.
وی تصریح کرد: با اینکه طول مدت بیماری حدود یک هفته است و افراد کمتری هم در بخش ویژه بستری می شوند اما شیوع این ویروس درمدت ۲ ماه در تمام دنیا با تلافات زیادی همراه بوده و نباید ساده انگاری کرد.
احمدزاده ابراز داشت: بنا به گفته ها شدت وعوارض بعدی این ویروس خیلی بالا بوده و دراز مدت تر است و مقاومت اطفال و کودکان در برابر اُمیکرون کمتر می باشد.
به گفته استاندار، اکنون این ویروس درحال تهاجم است و زدن ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری بسیار مهم و اثرگذار است.
استاندار تاکید کرد: خانواده ها با کمتر کردن رفت و آمدهای خانوادگی از حضور در مراسمات و تجمعات پرهیز کنند و دستوالعمل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کرده و از سالمندان و بیماران به خوبی مراقبت کنند.
استاندار با بیان اینکه، تاکیدات و محدودیت ها با هدف سلامت جانی و افزایش مقاومت مردم در برابر این بیماری است، گفت: پیش بینی می کنیم در هفته های آینده شدت این ویروس در استان حتی تا ۱۵ برابر شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تبریک و گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان نارنجی است و شرایط خوبی ندارند و باید به موضوع اهتمام جدی داشت.
احمدزاده گفت: برخی از شهرها مانند باشت و لنده هم که وضعیت زرد دارند، ابتلای دانش آموزی در آنها بالاست و در این خصوص تدبیر می شود.
وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه ها برقرار بوده و هیچ مراسم مذهبی تعطیل نیست و باید فرهنگ خود مراقبتی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.
استاندار با بیان اینکه، در ادارات جلسات غیرضرور لغو شود، گفت: من بعد برای معارفه ها مراسم نخواهیم داشت فقط در همان اداره و با حضور کارکنان آن و جلسات مهم و اصلی هم با حضور اعضا و با زمان کمتر برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه، این تصور ایجاد شده که اُمیکرون زیاد مهم نیست و شدت زیادی ندارد، نادرست است، تاکید کرد: مراسمات جشن و عروسی ها و تشییع ها به صورت گسترده ممنوع است و هرکسی بانی چنین مراسمات و اجتماعات بزرگی باشد به مراکز قضایی معرفی می شود.
وی یادآور شد: دانشگاه ها، مدارس، ورزشگاه ها و سایر اماکن تعطیل نیست مگر در جایی که وضعیت آن حاد اعلام شده باشد.
احمدزاده گفت: آموزش و پرورش باشت، لنده و دهدشت مهدکودک ها و مدارس ابتدایی و پایه اول در خود شهر را تعطیل کنند و از دیگر پایه ها به خوبی مراقبت شود.
استاندار به رعایت و نظارت بیشتر بر بهزیستی، زندان، صنوف به خصوص فروشگاه های زنجیره ای، خوابگاه های دانشجویی، نانوایی ها و حمل نقل شهری و بین شهری تاکید کرد و گفت: جشنواره برفی متوقف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: