به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۲۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت: بطور عام تعطیلی مطلق در استان به جهت بیماری امیکرون نداریم اما باید دستورالعمل های بهداشتی برای افزایش ایمنی به خوبی مراعات شود

 به گزارش خبردنا/ سیدعلی احمدزاده در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا افزود: هرگونه تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه ها، اداره و یا کسبه و بازار تابع دستورالعمل های ستاد ملی کروناست و هرجایی هم تخلفی صورت گیرد قانونی برخورد می شود.
وی با بیان اینکه به دنبال افراط در تعطیلی نیستیم، تاکید کرد: همه تلاش ها بر این است تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کسب کارها به فعالیت ادامه دهند و به درآمد مردم لطمه وارد نشود و محیط مدارس و دانشگاه های حضوری باشد تا آسیبی به آموزش نرسد. 
استاندار با تقدیر از حضور حماسی و گسترده مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: اگر در فضای آموزشی یا کلاس درسی شیوع بیماری و آلودگی امیکرون بالا باشید آن مدرسه و یا کلاس برای یک هفته تعطیل می شود.
به گفته دکتر احمدزاده، اگر در پاساژی، مکان ورزشی، استخری، سالن های غذاخوری، محل کار کسبه و یا بازاری شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود و ایمنی کافی نباشد، آنجا تعطیل خواهد شد.
وی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات تاکید کرد و ابراز داشت: اگر کارمند اداره ای واکسن نزده باشد از ورودش جلوگیری و برایش غیب محسوب گردد.
استاندار افزود: کارمندی که خود را مبتلا به امیکرون اعلام می کند بعد از مدت پنج روز مرخصی باید گواهی پزشکی ارائه دهد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس پیش بینی ها اوج سویه امیکرون در استان از سه هفته آینده آغاز می شود و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
استاندار بر ضرورت توجه جدی به اقدامات پیشگیرانه امیکرون تاکید کرد و گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه نشود، شدت ابتلا افزایش می یابد، بر بستری ها افزوده و مرگ و میر هم به نسبت بیشتر خواهد شد.
وی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، افزایش نظارت ها و بازرسی ها، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، معاشرت ها، دور همی های خانوادگی و به مراقبت از کودکان، بزرگسالان و بیماران در خانواده ها تاکید کرد.
احمدزاده به تزریق واکسن به خصوص دز سوم آن تاکید کرد و افزود: واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی ما را از پیک ششم کرونا و امیکرون که شدت بسیار بالایی دارد بیشتر در امان نگه می دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: