به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
مهمترین و اساسی ترین رکن هر جامعه فرهنگ است و توجه به فرهنگ مهمترین رکن توسعه هر جامعه است. ما بستر بسیار خوبی را برای توسعه ماسئل فرهنگی داریم. انتظار است که هنرمندان، فرهنگ و هنرشان را در جهت توسعه مسائل فرهنگی استان به کار بگیرند.

خبردنا : با حضور مسئولان کشوری و استانی مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد .

به گزارش " خبردنا "، با حضور هاشمی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد معاون سیاسی استاندار،رئیس دفتر نماینده کهگیلویه،مدیران فرهنگ و ارشاد شهرستان ها،رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و جمعی از هنرمندان مراسم تودیع محمدپیرسبزی و معارفه امین درخشان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .

محمدعلی پیرسبزی در این جلسه گفت؛ خودم را وام دار علم و تجربه و مساعدت های تجربه عزیزانی که در همه حوزه ها کنار ما بودند و به ما اموختند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اظهار داشت؛ پرورش یافته این کشور، استان و سرباز کوچک نظام هستم و خودم را وقف این کشور می کنم و برای سرافرازی کشورم از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

وی افزود؛از نمایندگان استان و تاجگردون تشکر می کنم، خودم را بازیچه هیچ نماینده ای نکردم و از این بابت خوشحال هستم.

مدیرکل سابق فرهنگ عنوان کرد؛ فرهنگ جناح و باند نمی شناسند پس جناح بازی در حوزه فرهنک معنا ندارد.

پیرسبزی تصریح کرد؛ تشکر می کنم از حسن و اعتماد وزارت که یک نیروی جوان و انقلابی را جهت تصدی اداره کل معرفی نمود.

وی اضافه کرد: هیچگاه از رسانه ها انتقاد نکردم و به قلم شان احترام گذاشتم، حتی به کسانی که مغرضانه قلم زدند انتقاد نداشتم ولی گلایه های زیادی دارم.

پیرسبزی گفت؛ بزرگ شده وزارت خانه هستم و از جارو کردن در اداره فرهنگ شروع کردم.

وی با گلایه از رسانه ها گفت؛ فرهنگ مظلوم است کاش رسانه ها بیشتر پای کار باشند و به حوزه فرهنگ را بیشتر توجه کنند.

سید جواد هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین و اساسی ترین رکن هر جامعه فرهنگ است و توجه به فرهنگ مهمترین رکن توسعه هر جامعه است. ما بستر بسیار خوبی را برای توسعه ماسئل فرهنگی داریم. انتظار است که هنرمندان، فرهنگ و هنرشان را در جهت توسعه مسائل فرهنگی استان به کار بگیرند.

وی افزود: همه ما خیلی بی‌تفاوت از کنار هشدار مقام معظم رهبری گذشتیم و الأن شبیخون فرهنگی را همه جا می‌بینیم. انتظار است اصحاب رسانه و فرهنگ در جهت جلوگیری از آسیب‌‌ها کمک کنند.

هاشمی گفت: مشکلات سیاسی و امنیتی قابل حل هستند. اما مشکلات فرهنگی و هنری تفاوت دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اظهار داشت: آقای هاشمی استان ما به ظاهر محروم است اما ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد. هنرمندان به دلیل نبود زیرساخت‌ها نتوانسته‌اند آنچنان خود را نشان دهند.

وی گفت: وجود دانشکده فرهنگ و دانشکده خبر می‌تواند اثرگذاری خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

هاشمی اضافه کرد: حمایت از رسانه‌ها و فضای مجازی مورد تأکید همه است. انتظار داریم در این زمینه تلاش کنید.

هاشمی گفت: سال‌های سال است که تالاری در یاسوج بنا شده است، اسکلتی بنا کرده‌اند اما متأسفانه به دلیل نبود اعتبار بلاتکلیف مانده است. انشالله اقدامی اساسی در این زمینه شود.

وی ضمن اشاره به ترویج کتابخوانی گفت: بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی بسار مهم است است. متأسفانه این موضوع مظلوم و مهجور است. کانون‌های فرهنگی و مساجد در سال‌های گذشته اثرگذاری خوبی داشته‌اند. اما سال‌هاست که کمی کمرنگ شده‌اند. انشاالله این موارد احیا شوند.

هاشمی در پایان گفت: وضعیت حقوقی کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار پایین است. وضعیت اعتبارات این اداره نیز بسیار کم است. انشاالله این دو مورد افزایش یابد تا شاهد برنامه‌های بهتر باشیم.

امین درخشان گفت: از حضور دوستان اصحاب بزرگ فرهنگ و رسانه و سایر عزیزان صمیمانه سپاسگزارم. امیدوارم با این مسئولیت و امانت‌نامه‌ای که در اختیار ما گذاشته شد، بتوانم امانت‌دار و خدمتگزار باشم. خیر مقدم عرض می‌کنم جناب آقای دکتر هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سختی و دوری مسافت را تحمل کردند و در این جمع حضور پیدا کردند. از مسئولین عزیز استان صمیمانه سپاسگزارم. لازم می‌دانم از اعتماد وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی که به این شاگرد کوچک خود اعتماد کردند، صمیمانه سپاسگزاری کنم.

وی گفت: تعریف خاطره‌ی جلسه معارفه‌ام را باید موکول به یک جلسه دیگر کنم، چون فرصت نمی‌شود. ولی بیش از 12 ساعت پروسه مصاحبه ما بود که انشاالله در یک روز تعریف می‌کنم. من با این کار شگفت زده شدم.

هیچوقت فکر نمی کردم برای تصدی مسئولیت‌ها انقدر توجه شود.

جناب دکتر احمدزاده در بحث فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنده نظر لطف داشتند. یکی از مهمترین هدف‌های ما این است که تعامل و ارتباط استاندار را با این حوزه بیش از گذشته کنیم و حتماً از ظرفیت ایشان بهره خواهیم برد. از محضر حضرت آیت الله حسینی نماینده محترم ولی فقیه که به بنده عنایت داشتند، تشکر می‌کنم. از مجمع نمایندگان استان تشکر می‌کنم. بدون تردید نگاه من در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهی مبتنی بر اصل و اساس فرهنگی است. من بعید می‌دانم کسی در ساحت مقدس فرهنگ بزرگ شده باشد و بتواند سیاست را بر مسائل فرهنگی ترجیح دهد. این عزیزان ظرفیت و سرمایه هستند.

درخشان عنوان کرد: شایسته می‌دانم از دوست و برادرم عزیزم جناب آقای پیرسبزی در محل خدمت در این اداره صمیمانه قدردانی کنم. بدون تردید یکی از اولویت‌های فردی برای خودم تکریم و احترام برای این عزیز است. انسانی بسیار دلسوز است؛ در هیچ برهه‌ای کوچکترین اختلافی بین ما نبود. حتی هیچ هماهنگی خاصی در این مراسم نیاز نبود بین ما انجام گیرد. کوچکترین مشکلی بین ما نبود. همه کارها مشترکا با یک نظر و با تفاهم انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتقاد راسخ دارم که مدیریت امانت است. اما مهمترین مسأله صیانت از این امانت است. من برای مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی زحمت سختی نکشیدم. حقیقتا زحمت سختی متحمل نشدم. ما ذاتا و اخلاقاً یکی از مسائلی که در این قضیه برای من در اولویت بود، این بود که دوستانی که برای این قضیه مطرح هستند باید طوری رفتار کنم که در پیشگاه خدا روزی شرمنده آنها نشوم. روی این مسأله ماندم و این هم لطف خدا بود.

وی اضافه کرد: در مقوله فرهنگ مباحث زیاد است. فرهنگ عصاره جامعه بشری است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسأله فرهنگ دو پایه و اساس دارد؛ یک دین و شریعت ما است و یکی هم باورهایی است که پیشاپیش در هر منطقه وجود دارد. در استان ما همان باورهای فرهنگی ویژه خوشبختانه ریشه در دین دارند. تکلیف ما در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک مسیر مشخص است در مسیر دین و اندیشه‌های انقلاب اسلامی است.

درخشان عنوان کرد: من یک برنامه تحولی نوشته‌ام خدا را شاهد می‌گیرم برای نوشتن این برنامه، نه نماینده، نه مسئولی و نه شخصیت سیاسی از قبل با من صحبتی نکرد. بعد از اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معارفه شد، برنامه‌اش را مطالعه کردم، من این برنامه را نوشتم گفتم حداقل اگر کسی مدیر کل شد، این برنامه را به او بدهم. ولی با دغدغه‌ای که یاد گرفته بودم گفتم باید با برنامه‌ریزی باشیم. این برنامه در 15 شاخصه و بیش از 50 راهبرد تدوین کرده‌ام. تلاش خواهم کرد که به تمام این برنامه‌ها پایبند باشم. یکی از مهمترین مسائلی که در فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است، نگاه مردمی به فرهنگ و ارشاد است.

اگر فرهنگ مختص به چهاردیواری‌ها و سالن‌ها باشد تأثیری ندارد. فرهنگ باید به عمق جامعه برود. فرهنگ باید به جامعه عرضه شود تا اثرگذاری خود را داشته باشد.
درخشان افزود: هنرمندان بزرگی در عرصه استان و کشور داریم. امسال این عزیزان را در همه رشته‌های فرهنگی و هنری داریم. در اولین فرصت در آینده نزدیک در نشستی که با اصحاب رسانه خواهم داشت برنامه‌های خود را مطرح خواهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به یاری خدا با تعادل و توازنی که بین مجموعه‌های فرهنگی خواهیم داشت، حتماً کار را پیش خواهیم برد. من از اهالی فرهنگ و هنر استان تشکر می‌کنم. از این به بعد درب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از هر زمانی به روی این عزیزان باز خواهد بود.
وی در پایان گفت: اصحاب رسانه‌ی ما در خیلی از مسائل می‌توانند کمک کنند. اگر رسانه نباشد، کی باید داد مناطق محرومی مثل عروه، پهنوک و زیلایی را بزند

نام:
ایمیل:
* نظر: