به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۳۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
سی بی اس مدعی شده که منابع آگاه گفته اند که روسیه برخی از توپخانه های دور برد و پرتابگرهای راکت خودش را به نقاط حمله منتقل کرده است.

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که حمله روسیه به کی یف روز چهارشنبه صورت می گیرد.

به گزارش خبردنا ، رئیس جمهور اوکراین در بیانیه ای در فیسبوک مدعی شد به او اطلاع داده شده که روسیه روز چهارشنبه به اوکراین حمله خواهد کرد.

او اشاره ای به منبع این اطلاعات نکرد و روز چهارشنبه را «روز وحدت» اعلام کرده است.

سی بی اس مدعی شده که منابع آگاه گفته اند که روسیه برخی از توپخانه های دور برد و پرتابگرهای راکت خودش را به نقاط حمله منتقل کرده است.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: اعتقاد واشنگتن این است که حمله تا آخر این هفته (یکشنبه آینده) انجام خواهد شد اگرچه مشخص نیست درگیری ها چه شکلی به خود خواهند گرفت.

در حالی که آمریکا و انگلیس از قریب الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین سخن می گویند، وزیر خارجه فرانسه درباره احتمال وقوع حمله با تردید سخن گفته و آن را تایید نکرده است.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه شامگاه دوشنبه گفت با آنکه تمامی عوامل مهیای حمله هستند، هنوز نشانه ای مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین تصمیم به حمله گرفته است، وجود ندارد.

در پی ادعای شماری از سران غربی مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین، تنش ها در هفته های اخیر در منطقه بالا گرفته است.

مسکو بارها گفته است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و درصدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا می شود.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب بارها مسکو را به بهانه دخالت در اوضاع داخلی کی یف، تحریم کرده است اما مقامات روسی این ادعای را رد می‌کنند.

بخش‌های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشورهای عضو پیمان اتلانتیک شمالی " ناتو" که کانون تنش، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص دارد.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه بوده و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده است.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: