به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
در سفر یک روزه استاندار به منطقه زیلایی صورت گرفت:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که ۲۱ دی ماه به منظور بررسی مشکلات مردم شهیدپرور زیلایی به این منطقه سفر کرده بود امروز پنج‌شنبه مجددا به این منطقه سفر کرد.

به گزارش خبردنا/ سید علی احمدزاده در بدو ورود به زیلایی ابتدا پایگاه اورژانس ۱۱۵ و درمانگاه موشمی سفلی که از مطالبات مردم در سفر گذشته بود را با اعتبار ۸۳۰ میلیون تومان افتتاح کرد.

وی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها گفت: مرکز درمانی برای موشمی فوق‌العاده حائز اهمیت و مهم است چرا که مردم برای بهره‌مندی از خدمات درمانی مسیر زیادی را تا مرکز استان و حتی شهرستان مارگون طی می‌کردند.

وی ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از رئیس دانشگاه خواست سایر نواقص در حوزه بهداشت و درمان زیلایی را برطرف کند.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از طریق اعتبارات استانی دانشگاه علوم پزشکی را حمایت می‌کنیم تا خدمات بهتری در حوزه درمانی به مردم ارائه شود و درمانگاه موشمی به پایگاه درمان مردم تبدیل شود.

پروژه مهم گازرسانی به زیلایی از دیگر برنامه‌های دکتر احمدزاده در سفر به زیلایی بود که با حضور نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی همچنین معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد.

در پروژه مهم گازرسانی به زیلایی ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار در قالب ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر و حدود ۴۱ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این پروژه گفت: برای دومین بار در مدت کوتاهی به زیلایی سفر کردیم بخشی از مشکلات که مردم در سفر قبل مطرح کردند با همت مدیران استانی برطرف شد.

وی با اشاره به گازرسانی به منطقه محروم زیلایی گفت: گازرسانی به منطقه زیلایی در دو قسمت انجام می‌شود بخشی موشمی، برد پهن و سادات چاهن و بخش دیگری مورزرد زیلایی است، در طرح گازرسانی به زیلایی ۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۴۱ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود طرح مهم گازرسانی به این مناطق از زیلایی از طریق استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان در ۴۰۰ روز انجام و سال آینده این منطقه محروم از نعمت گاز برخوردار شود.

احمدزاده ادامه داد: ۱۸ روستا و پاره روستا در منطقه مورزرد زیلایی است که به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه از طریق شهرستان مارگون گازرسانی به مورزرد انجام می‌گیرد.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از روستاهای مورزرد زیلایی افزود: تلاش می‌کنیم زیلایی را در چند شاخص از جمله جاده روستایی، آب، برق و گاز از محرومیت خارج کنیم.

استاندار بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای گازرسانی به زیلایی ۱۷۰ میلیارد تومان است و ۱۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری از طریق استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان انجام می‌شود.

گفتنی است دیدار با مردم، بازدید از جاده‌های عشایری و بازدید از روستاهای منطقه مورزرد از دیگر برنامه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به زیلایی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: